loader image
MazdaTesztek

Anya a volánnál: jubileumi Mazda CX-5

Anya a volánnál, egy 100 éves jubileumi felszereltségű, fehér Mazda CX-5 volánjánál. 100 éves a Mazda. 100 év minőség, dinamika és nem utolsósorban sportos, szép formatervezésű autók. Pathfinder, Navajo, Tribute, CX-3, CX-5, CX-8, CX-9 soroljam még?

Jubileumi Mazda CX-5

A SUV-ok majdnem 15 éves térnyerésének, a Mazda agilis fejlesztésének bizonyítéka heti társam, egy fehér, 100 éves jubileumi felszereltségű Mazda CX-5.

A szokásos Budapest–Pomáz–Dobogókő–Esztergom tesztszakaszom és a napi városi útvonal mellett egy visegrádi és pilisszentlászlói sarazást és egy közös fotózást a szintén jubileumi Mazda CX 30-cal (na jó, megjárattuk őt is) beiktattunk a Nagytétényi Kastélynál.

A maximális felszereltség (sávtartó asszisztens, közúti jelzőtábla felismerő rendszer stb. minden előnyét élvezve róttuk az utat. Az indításkor a kulcsot közelebb kérte a rendszer, néha nem. Ilyen problémával ilyen indítórendszereknél még nem találkoztam, jeleztem is ezt a visszaadáskor.

De maradjunk a pozitívumoknál, amiből aztán bőven van ebben az elegáns járgányban. Stabil, feszes futómű, biztos úttartás nagy sebességnél kanyarban is. Nyugodt kormányzás, minden kis mozdulatra reagáló holtjátékmentes, stabil kormány. Halk motor, amely által úgy tűnik, mintha a kocsi siklana az úton.

Dinamikus gyorsulás (a sportfokozatnál természetesen nagyobb fordulatszám) 2.5 literes Skyactiv benzinmotor, automata váltó, alap négy kerék. Egyszerű és könnyű parkolás.

Közös utunk során a megadott átlag fogyasztást (7.5 liter) értük el a városi araszolások ellenére is.

Belbecs

A 8 colos kijelző grafikája szintén elegáns, hozza a megszokott minőséget és designt. A hangszórók elhelyezkedése tökéletes hangélményt nyújt. A műszerfal kijelzőjén kimondottan tetszett, hogy az aktuális sebességhatár a kilométeróra kijelzőjén pirossal megjelenik és visszafogottságra int. A közúti táblafelismerő rendszer sok esetben pár másodperces fáziskéséssel váltott. A többi biztonsági rendszer kényelmes és megbízható.

Az elegáns bordó bőrülés háttámlája jól támasztotta a felsőtestet, az ülés alsó részének peremét azonban kicsit szűkre szabottnak éreztem. Az üléshűtést a mínuszok miatt nem próbáltuk ki, talán érthető. A fehér kiegészítő elemekkel az autó a konszolidált elegancia magasfoka.

A nagy, jól pakolható csomagtartó mellett (nagyon magasra is nyílik) a könnyen ledönthető ülésekkel (oldalsó fogantyúk) a teret egyszerűen megnöveltük. Gyerekbarát megoldás a hátsó ajtók majdnem derékszögű nyílása, amely könnyebbé tette a ki-beszállást iskolatáskákkal, gitárral, edzőcuccal is.

Belső tere sokkal kisebb annál, amit gondolna az ember egy ekkora autóról. A hátratolt első ülések mögött a lábtér kimondottan kicsi.

Külcsín

Igazi klasszikus városi SUV. Szerettem a szép formáját, a dinamikus kinézetét. A nap egyszer sem sütött, így az elhúzható napfénytető nálam funkcióját vesztette.  A 100 éves centenáriumi jelzés (100 years 1920-2020) visszaköszönt a belső térben a bőrkápiton, az oldalsó ajtókon, az ülés fejrészében. Az autó külsejében is megjelent, az felni közepén és a karosszérián is.

A Yokohama téli gumik a téli vezetés stabil szabadságát adták, sárban, hóban, havas esőben. A nagy hatósugarú, formatervezett design lámpák különösen a szürke ködben jöttek jól. Hasmagassága és egyéb, már említett adottságai miatt terepezésre nem vinném – az alap négykerék is pont ezt jelzi, de a rossz magyar aszfaltutak egyenetlenségeit, kátyúit és a városi emelkedő-lejtő játékot jól viselte.

Mindent összevetve ez a Mazda CX5 inkább férfias, „uras”, mint nőies, „hölgyes” autó. Igen, igen, én is nő vagyok, de attól még… Családi autónak csak kisebb gyerekekkel ajánlanám. Azonban a magasszintű vezetési élménnyel, a formatervezett külső megjelenésével, a megbízható technológiával, amit nyújt, bárki számára (Mazda fanatikusok előre!) kiváló választás lehet ezekkel az extrákkal kb. 14.5 millióért.

(Ajánlom a cikket szépséges Kiszely Éva barátnőmnek, aki a legnagyobb Mazda rajongó és egyben legtöbb Mazda típust vezető ember, akit ismerek ☺)

Jubileumi Mazda CX-5 – műszaki adatok
  • Motor: G194, benzines
  • Lökettérfogat: 2448 cm³
  • Teljesítmény: 194 LE (143 kW)
  • Maximális nyomaték: 258 Nm
  • Váltó: 6 sebességes, automata
  • Fogyasztás (vegyes, gyári): 7,2 l/100 km
  • Mazda CX-5 induló ár (Emotion): 9 445 000 Ft.
  • Tesztelt modell ára: 14 500 000 Ft.

Góczán Bettina

Sportos, rutinos női vezető vagyok. 17 éves korom óra forgatom a kormányt. Anyaként a biztonságra törekszem a közlekedésben is, de nem szeretek késni és órákig sorban állni. Napi szinten vezetek az agglomerációból a fővárosba. Dugók mentén, kerülőutak gyorsításával. Két gyereket hordok iskolába, edzésre. Aktív hétvégékkel, sok outdoor programmal fűszerezve. Vezettem már motort, traktort, go-kartot, quadot, hajót. Milyen egy anya a volánnál? Hát ilyen.

One thought on “Anya a volánnál: jubileumi Mazda CX-5

  • Gratulálok! Ügyes vagy, teljes összképet kaphattunk az autóról!

    Válasz

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük