loader image
HondaMotorkörképTesztek

Honda CL500 – retró, modern jegyekkel

A Honda újabb 500-as motorral rukkolt elő. A vérbeli retró modell tervezőit az 1960-as, ’70-es évek CL modelljei inspirálták. De a CL500 igazi modern jegyekkel van ellátva.

Honda CL500

Új, acélcsövekből összeállított hídváza soros, kéthengeres 500 ccm-es motort ölel körbe, aminek hatékonyságát (és kiválóságát) már bizonyította a Honda. A motor teljesítménye 34 KW, a 43,4 Nm maximális forgatónyomatékot 6250-es fordulaton adja le.
Fordulatszáma 8500-ra van maximalizálva, ami ennek a retró stílusú motornak teljesen elég.

Elsőrangú nagy rugóutakkal felvértezett felfüggesztése igen kényelmes és könnyed motorozást ajánl a pilótának, a 19”-os első és a 17”-os hátsó kerék pedig a városi használatot és a könnyű terepezést egyaránt lehetővé teszi.

Az autópályás motorozáson is megállja a helyét, viszont ott a puha rugók nem a legjobbak, néha kissé „hajóssá” teszik az utazást.

A kanyarban igen jót lehet dönteni a gépet, viszont a mindenre alkalmas gumi az éles kanyarvadászatot nem annyira támogatja. Így a hosszú, hegyi szerpentineken töltött nap után a gumi szélét is lemotorozva, nem fogjuk annyira élvezni, mint a kanyarvadászatra termett motorokkal.

Formavilág

A szemet gyönyörködtető formavilág megannyi stílusos részletből áll össze, a lámpák hajaznak a Rebel-családra (de nem csak a lámpák lehetnek ismerősek). Az amerikai stílusú folyton világító irányjelzők sokat segítenek a jó láthatóságban, az impozáns felnik pedig az egyedi stílus kialakításában.

Tapasztalatok

A gömbölyded üzemanyagtartály csak 12 liter. Az átlagfogyasztás 3,2 l/100 km, mindaddig, amíg az ember nem kapaszkodik a gázkarba mert akkor meg tud ugrani a fogyasztás, akár csak egy hosszabb autópályás gurulással.

Egyébként sem baj ha az ember maximum 200 km megtétele után megáll, mert a 790 mm magas ülés igen vékony szivacs réteget rejt. Így a kényelem hiánya néha ront az utazás minőségén.

A gumiból készült tank- és villaszárvédő, valamint a védőlemezzel borított  kipufogó hozzájárul a lenyűgöző összhatáshoz. A kipufogó a hangért is felel, ami szintén nagyon fontos eleme a motorozásnak.

A Honda lépten-nyomon hangsúlyozza a CL500 retró stílusát, ennek megfelelően nagyon szimpatikus, hogy csak a „kötelező” elektronikai „extrát” az ABS-t rakták a motorra és semmi más nincs benne, még egy gyorsváltó se.

A folyadékkristályos műszeregység nagyon minimalista, csak a létfontosságú adatokat mutatja, illetve a fokozatot. A fejidom és az árnyékolás hiányában előfordul, hogy a nap miatt kissé nehezen látható.

Változatok

Négy feltűnő, modern szín közül választhatnak a vásárlók: zöld, kék, fekete és a narancs. Szívesen megnéztem volna egy Honda bordó színt is.

Az ára 2 729 000 Ft.

Nem sok ilyen különleges motorért, ami után nem csak a csajok, hanem a pasik is megfordulnak. A Honda CL500 A2-es jogsival vezethető, így kezdő motornak is tökéletes. Aki ebben a stílusban keresi a motorját, az szerintem megtalálta!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük