loader image
HondaSUVTesztek

Anya a volánnál: Honda CR-V 1.5 Elegance

Anya a volánnál: egy benzines, ezüst Honda CR-V 1.5 Elegance 19 2WD MT volánjánál. Amióta csak vezetek, várom a találkozást ezzel a kocsival.

Az első generáció megjelenésekor még középiskolás voltam (1997-ben kezdték el forgalmazni Európában), a harmadikban már ültem (a pótkerék ekkor már nem hátul volt a csomagtérajtón), a negyedik már tetszett és komolyan érdekelt. Nagy kocsiban terepjárós és/vagy SUV-os csaj vagyok, és hát egy CR-V az egy CR-V. Rejtett izgalommal várom, mit tud, mit mutat.
Szerelem első látásra és komoly marad a kapcsolatunk. 750 km-t sikerült együtt utaznunk. Autópályán egyenletes nagy sebességgel. Fővárosi és agglomerációs dugóban, és a megszokott tesztvezető útvonalamon: a kanyarokban, emelkedőben-lejtőben gazdag Pomáz–Dobogókő–Pilisszántó–Pilisvörösvár–Csobánka–Pomáz szakaszon.

Belbecs

Kiváló menettulajdonságai vitathatatlanok. Ugrott, ha gyorsulni akartam, a 173 LE repítette a több mint 2000 kg-ot. Az ECON funkció kb. –0,2 literes fogyasztásával nem sokáig éltem, mert bekapcsolása igazi komótos „bálnává” tette a jószágot. Folyamatos nagy sebességgel az autópályán előzgetni és száguldani a nagypénteki forgalomban azonban igazi élményvezetés volt. Stabil maradt, jól feküdte az utat. Kormánya érzékeny, nincs holtjáték. Hosszú úton is végig kényelmes maradt. A 2WD bírta a börzsönyi, füves emelkedőt. SUV ide vagy oda, sáros, nedves idő sajnos a tesztidő alatt nem volt, kipróbáltam volna a csúszós lankákon is.

Konzervatív vagyok a váltók terén, én még szeretem a kézi váltót. Nekem ez nyújtja a vezetési élmény maximumát. Pontos, jól kezelhető. Nem hiányzott az automata. A minden modellváltozathoz járó Honda Sensing rendszer, a több látószögű kamera, a Honda Connect hétcolos érintőképernyője már a megszokott kényelem és segítség volt (lásd előző írásaimat). Androidos okostelefonommal minden szükséges szolgáltatást könnyen elértem (bár vezetés közben – általában gyerekekkel – a zenén és a navigációs rendszeren kívül nem sok mindent tudok használni). Ti mennyire éltek (együtt) az ilyen jellegű fejlesztésekkel?

Szerettem a Sávtartó Asszisztens-t az autópályás szakaszon, finoman irányította a kezemet. Az Adaptív Sebességrögzítőre meglepő módon a budakalászi dugóban hallgattam, és jól tettem. Fogyasztásban a 6.2–7,8 liter/100 km intervallumban mozogtunk.

A csomagtartó igazán családbarát, a húsvéti családi utazás komplett felszerelése belefért. Még maradt hely is, bőven. Gyerekek nélkül egy mozdulattal hátradönthető a hátsó üléssor és a síkpadlós poggyásztér, növelhető a rakterület. Bringákat most kivételesen nem vittünk magunkkal.

Az utastér óriási, az ülések megtermett férfiemberek számára is kényelmesek (jelentem, tesztelve egy 130 kg-os férfival). A magam 167 cm-ével igazán karosszékben ülve, magasított üléspozícióban vezethettem. A hátsó lábtér szintén felnőttre szabott, a gyermekeim nagy-nagy örömére. Az ülésfűtésekre a 25 fokban nem volt szükség, két gyereknél a fekete szövetkárpitozásra annál inkább.

Külcsín

Tetszik a visszafogott ezüst színű, áramvonalas test (ha feltűnő színre vágyik valaki, ajánlom a Rallye Redet vagy a Crystal Red Metallic-ot, garantált a siker!), a széles kerékjáratok, a masszív 18 colos Bridgestone gumik, a metál dísztárcsák.

Jól mutattak a virágzó repceföldek előtt a LED fényszórók, a dupla kipufogó, a fényezett ajtókilincsek és a sportos csomagtérajtó-spoiler. A LED-es fényszórói olyan erősek voltak, hogy az árokból majdnem elém kiugró őzet is teljesen lebénították Győr után (szerencsére!).

Női vezetői vélemény

Pontosan olyan ez a CR-V, mint amilyennek gondoltam. Megvan benne minden, amire egy családnak és egy dolgozó, anya-taxis nőnek szüksége van. Nagysága ellenére könnyen irányítható. Gyors, kényelmes, biztonságos, és emellett masszívságában szép is. A sokféle vezetéstámogatási rendszernek köszönhetően, mind a parkolás, mind a manőverezés (megszokottan a többi Honda modellhez – lásd szintén előző írásaimat) egyszerű és biztonságos. A Közúti Jelzőtáblákat Felismerő Rendszer néha fáziskésésben volt; a sebességváltást inkább ösztönösen végeztem, nem a Takarékos vezetést segítő fokozatváltás-jelző utasításai alapján. Ám ezek csak apró észrevételek és az informatikai rendszerek kritikái.

Saját életmódomhoz, az anyaléthez és a sokféle outdoor programhoz mindenképpen a 4WD-t választanám (lásd kollégám írását erről). A küszöbszélesítés és a világító küszöbborítás teljesen feleslegesnek bizonyult, sőt kiszálláskor kimondottan hátrányosnak is. A nadrágszárat összekente, a saras esőt viszont kiválóan felfogta. Igazi családbarát, olvasólámpás, kütyütöltős autó, és nem mellesleg a bogarak és madarak kedvence is. Augusztusban egy Hybrid 2.0 i-MMD AWD kerül hozzám. Jöhet. Várom.

Honda CR-V 1.5 Elegance 19 2WD MT
  • Motor: négyhengeres VTEC Turbo benzinmotor
  • Hengerűrtartalom: 1498 cm³
  • Sebességváltó: manuális (6 fokozat)
  • Nyomaték: 220 Nm
  • Teljesítmény: 173 LE (127 kW)
  • Gyorsulás 100 km/h-ra: 9,3 s
  • Gyári vegyes fogyasztás: 6,3 l/100 km
  • Tesztfogyasztás: 8,2 l/100 km
  • Honda CR-V induló ár
    Comfort 1,5 VTEC Turbo 2WD, 5 üléses, 6 fokozatú manuális váltóval:
    7 799 000 Ft.
  • Tesztelt verzió ára
    Honda CR-V Elegance 1,5 VTEC Turbo 2WD MT:
    8 909 000 Ft.

Góczán Bettina

Sportos, rutinos női vezető vagyok. 17 éves korom óra forgatom a kormányt. Anyaként a biztonságra törekszem a közlekedésben is, de nem szeretek késni és órákig sorban állni. Napi szinten vezetek az agglomerációból a fővárosba. Dugók mentén, kerülőutak gyorsításával. Két gyereket hordok iskolába, edzésre. Aktív hétvégékkel, sok outdoor programmal fűszerezve. Vezettem már motort, traktort, go-kartot, quadot, hajót. Milyen egy anya a volánnál? Hát ilyen.

One thought on “Anya a volánnál: Honda CR-V 1.5 Elegance

  • Mindig mosolyogva olvasom Bettina írásait. Nem tehetek róla, de szeretem velős és humoros beszàmolóit. Közben meg a kocsit is megszeretem. Nagyon jól csinàlja! ??

    Válasz

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük