loader image
HondaTesztekZöld

Honda Jazz teszt – a városi utazóautó

A Honda Jazz teszt megállapításai talán még a szokottnál is szubjektívebbek, hiszen városban jellemzően nem használok autót. Ezért sem nagyon szoktam ottani közlekedésre szánt autókat tesztelni, a Honda Jazz is többet gurult a teszt során autópályán, mint településen. És nem okozott csalódást.

Honda Jazz

A Honda Jazz modellfrissítésen esett át, a megjelenésének jót tett a ráncfelvarrás, a hibrid hajtásrendszer benzin-, illetve villanymotorja is erősebb lett. Európába csak egyetlen – természetesen hibrid – hajtáslánccal érkezett. Bevallom, bánom, hiszen a Honda benzinesei legendásan jók. A dízeleket már nem is hozom szóba.

Honda Jazz teszt

Az első meglepetést a színe okozta. Tudtam, hogy piros lesz, de mint már mondtam, voltak előítéleteim, azaz valamiért a városikisautós pirosra gondoltam… Gondolhattam volna erre a szép Honda-meggyvörösre is, persze, de nem. Ha az embernek előítéletei vannak, vegye őket komolyan.

Természetesen a Honda Jazz sem annyira kisautó, mint pár generációval ezelőtt, a csomagtér méretével viszont meg tudott lepni. Az kicsi. Az aktuális modell méreteihez képest különösen. Ebből rögtön következik is az újabb, de már pozitív meglepetés, a láb- és fejtér a második üléssorban. Volt, hogy négyen utaztunk benne, mind 180 körül, de nem kellett az üléseket igazgatni, bőven elfértünk. Tényleg bőven, azaz nem milliméterek maradtak az első ülések támlája és a hátul ülők térde között.

Ezen a ponton be kell vallani – és ez némileg magyarázza is a nagyvonalú térkínálatot –, hogy a Jazz tulajdonképpen egyterű, szerencsére a márka kitartott emellett, a többiek jobbára kikoptak ebből a kategóriából. Több szempontból a kompaktok felé is kacsintgat, sajnos ilyen az ára is. Számos olyan tényezőt felvonultat viszont, amelyek miatt – ha ezek fontosak – jó vétel, azaz kiváló ár/érték arányt nyújt.

A fejlett hibrid hajtáslánc kétségkívül ezek közé tartozik.

Hibrid hajtáslánc

Ha takarékos városi autót szeretnél, a Honda Jazz e:HEV rendszere meg fog győzni. A rendszert egy 1,5 literes, négyhengeres benzinmotor, illetve generátor, villanymotor és persze lítium-ion akkumulátor alkotják. Az Atkinson-ciklusban üzemelő benzines a generátoron keresztül tölti az akksit, hogy legyen mivel hajtsa a villanymotor a kerekeket. Ennyi? Dehogy, a Honda hibridje több ennél. A benzinmotor képes ugyanis hagyományos belső égésű motorként közvetlenül is bekapcsolódni a hajtásba, amikor a rendszer úgy ítéli meg, hogy (pl. országúton, nagyobb sebességnél) ez a takarékosabb megoldás.

Az átkapcsolást nem érezzük, mint ahogy azt sem, ha induláskor csak a villanymotor dolgozik, és később kapcsolódik be a benzines az áramfejlesztésbe. A rendszer teszi a dolgát, mindig a megfelelő támogatást nyújtva a vezetéshez, ugyanakkor a fogyasztást is optimalizálva. Tulajdonképpen tökéletes, ha az A-ból B-be való eljutásnak ez a steril módja megfelel. A problémák ott kezdődnek, ha valamilyen hirtelen ötlettől vezérelve nagy gázt adsz… ilyenkor felvinnyog a motor, elég hangosan, mintha mondjuk üresben nyomnád a gázt, és hát a gyorsulás egyáltalán nincs arányban a hanggal. Hibridprobléma, nem a márkáé, de mindig elég lehangoló tud lenni.

Tény, hogy alapvetően városi autó, még ha nálunk a Honda Jazz teszt leginkább országútról és autópályáról szólt is. Városban és az agglomerációban használva biztosan nem fog csalódást okozni, pofás gép, alacsony fogyasztással és meglepően tágas utastérrel. Sőt, ha el tudod engedni a dinamikus vezetési stílust, és vezetési élménynek is elég, hogy elvisz oda, ahova igyekszel, akkor túl is teljesíti az elvárásokat.

Benyomások, tapasztalatok

Több mint ezer kilométert tettünk meg az autóval, jórészt az első két ülést elfoglalva, így a csomagtartó mérete nem számított – az évszaknak is köszönhetően elfértek a csomagjaink –, az utazásnál őszintén szólva nem tűnt fel, hogy egy városi járgánnyal gurulunk. Simán vitt, hozott, az utastér meg tényleg tágas. Városban négyen kalandoztunk vele, kényelmesen elfértünk.

A Honda Jazz teszt is szubjektív, persze, ahogy az fentiekből is kiderül. Így nem maradhat ki a keret nélküli belső tükör méltatása, nagyon elegáns, nem véletlen, hogy mindenkinek feltűnt, aki beszállt az autóba. A kánikulában pedig kifejezetten tudtuk értékelni, hogy a pohártartók fent, a szellőzők előtt kaptak helyet, így a klíma az italainkat közvetlenül hűtötte.

Az ülések kárpitozása nekem kifejezetten bejött, maguk az ülések kényelmesek, bár értelemszerűen nem hosszú utazásokra tervezettek. Számos tárolási lehetőséget találunk a Jazzben, elöl rögtön két kesztyűtartót, de az első ülések hátán is van két-két zseb. Jó tudni, hogy – különösen kategóriájához képest – sok légzsák van benne, és a márka megszokott praktikus megoldásait is hozza, a szélesre nyíló hátsó ajtótól az osztottan felhajtható hátsó üléslapokig.

Az utastér nyilván nincs telezsúfolva a legdrágább anyagokkal, mégiscsak egy városi járgányról beszélünk, ahol nem probléma, ha itt-ott kopog a műanyag. Személy szerint engem ez a szempont még a nagyobb gépeknél sem szokott igazán érdekelni.

A külsejének a megítélése szintén igen szubjektív dolog, és nyilván nem illik legendás olasz sportkocsikkal összehasonlítani. Városi kisautónak avagy inkább kis egyterűnek pedig kifejezetten pofás, szerethető jószág.

Ez a szín (Premium Crystal Red Metallic) tényleg különleges, árnyalata függ attól, hogyan és mennyi fény esik rá, de mindegyik jól áll a kocsinak, nagyon eltalálta a Honda.

Összegzés

A Honda Jazz ideális városi használatra, tágas utasterével és a korszerű hibridhajtásnak köszönhető alacsony fogyasztásával minden bizonnyal sokak kedvence lesz a mostani, frissített modell is. Az ára kicsit borsos, de ha összevetjük más kisautókkal, akár kompaktokkal, belátjuk, hogy bőven hozza az árának megfelelő értéket, sőt.

Három felszereltségi szint választható, tesztalanyunk az alap volt, azaz az Advance. Advance Sport, illetve Crosstar Advance a másik két (drágább) opció, nevüknek megfelelő kiegészítőkkel.

Advance alapfelszereltség – avagy egy kis adalék ahhoz, miért is éri meg a Jazz az árát: adaptív tempomat; tolatókamera; könnyűfém kerekek; GARMIN navigáció; fűthető első ülések; vezeték nélküli Apple Carplay; My Honda+ kompatibilitás; Honda CONNECT infotainment rendszer; Honda Sensing; parkolást segítő szenzorok (4 elöl és 4 hátul); bőrbevonatú kormánykerék; LED fényszórók; intelligens, kulcs nélküli nyitás és indítás; ECON mód.


Honda Jazz – adatok
  • Benzinmotor (i-MMD)
    • Lökettérfogat: 1498 cm³
    • Teljesítmény: 107 LE (79 kW)
    • Nyomaték: 131 Nm
  • Villanymotor
    • Teljesítmény: 122 LE (90 kW)
    • Nyomaték: 253 Nm
  • Gyorsulás (0–100 km/h): 9,6 s
  • Végsebesség: 175 km/h
  • Fogyasztás
    • Gyári, vegyes: 4,6 l/100 km
    • Honda Jazz teszt: 4,8 l/100 km
  • Árak
    • Advance: 11 520 000 Ft
    • Advance Sport: 12 030 000 Ft
    • Crosstar Advance: 12 230 000 Ft

Czire Attila

Évek óta tesztelek autókat. Nem annyira szakmai, mint inkább felhasználói szemmel nézve, láttatva.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük