loader image
HírekSportToyotaVerseny

Önvezető driftelésre képes Toyota GR Supra készült

Olyasmiről érkezett hír, amire kevesen számítottak: itt az önvezető driftelésre képes Toyota GR Supra! Mielőtt azonban a kedves olvasó rohanna megvenni, sajnos le kell lombozzuk. A modell kereskedelmi forgalomba nem kerül, kizárólag kutatási és fejlesztési célokat szolgál.

Toyota GR Supra

A Toyota Supra 17 év után, 2019-ben támasztotta fel a sportautólegenda GR Suprát, amely mára az elsőként bemutatott 3 literes, 340 literes motor mellett egy kisebb, 2 literes, 258 lóerős erőforrással is elérhető. A japán autógyártó többi sportmodelljéhez hasonlóan a márka motorsport tevékenységéért is felelő Toyota Gazoo Racing versenyistálló által jegyzett Supra hamar meghódította a sportautórajongók szívét, sőt, több versenysorozatban a versenypályán is bizonyított.

A Toyota elmúlt években sikert sikerre halmozó versenyistállója, a Toyota Gazoo Racing sok örömöt szerzett a sportautó rajongók milliói számára az elmúlt években. A Hosszútávú Világbajnokság 2018/2019-es, 2019/2020-as, és 2020/2021-es idényében szerzett konstruktőri és egyéni világbajnoki címek, a Rally Világbajnokságban szerzett 2018-as konstruktőri, 2019-es és 2020-as egyéni valamint 2021-es konstruktőri és egyéni világbajnoki címek, valamint a 2019-es és 2022-es Dakar bajnoki címek mellett olyan utcai sportautócsodákat köszönhetünk az istálló mérnökcsapatának, mint a lenyűgöző GR Supra, GR Yaris vagy épp a hamarosan érkező GR86. És persze a C-HR, Corolla, Yaris és Hilux modellek GR Sport változatai is magukon viselik a kézjegyüket.

A GR Supra önvezető driftelésre képes változata azonban – bár szoros együttműködést igényelt a versenyistálló részéről is – nem az ő érdemük. A Toyota Kutatóintézet és a Stanford Egyetem Dynamic Design csapata jegyzi. A projekt célja pedig nem más, mint a jövőbeli önvezető asszisztensrendszerek fejlesztése.

Önvezető driftelésre képes

A Toyota mérnökei tehát építettek egy önvezető driftelésre képes GR Supra sportautót, amelynek a versenypályán tanúsított képességeit az alábbi videó is jól illusztrálja:

 

A mérnökök azonban nem öncélból és szórakozásból dolgoznak ezen a projekten. A cél az, hogy még jobb automatizált biztonsági asszisztens rendszereket hozzanak létre. Olyanokat, amelyek „a kezelhetőség határain túl” is képesek irányítani az autót.

Ahogy a videóból is kitűnik, az önvezető driftelésre képes GR Supra úgy megy végig a pályán, hogy a pilóta nem kormányoz. És a pedálokhoz sem nyúl hozzá. A modell a Formula Drift sorozat szabályai alapján készült, automatizált vezetési rendszerekkel. Be lett beprogramozva az adott pályára és az ott elhelyezett akadályokra. Mindezek ellenére 5 századmásodpercenként ellenőrzi a sebességet és a kormányzást az autó, hogy vizsgálja a kerekek tapadását a határhelyzetben. A Toyota az adatok felhasználásával vezetési segédeszközöket fejleszt majd jövőbeli járműveihez.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük