Anya a volánnál: biturbó Ford Ranger Wildtrak
Anya a volánnál: egy narancsszínű (sabre orange) Ford Ranger 2.0 TDCi A10 AWD Wildtrak volánjánál.
Furcsa párosként hagyjuk el a szalont, férfias erő és a női energia. A Váci úton két lámpánál is benéznek a kocsiba, megdöbbent fejjel: „egy ekkora nő ebben a férfias járgányban?” Csodaszép külső, inkább városi forgalomra termett, közben masszív terep-energia offroad kalandokhoz és kemény munkára. Bár a naponta átszelt lakótelepi parkolóban is áll egy fekete példány (na nem Raptor), azért a belvárosban ritkaság.
A szokásos Pomáz – Dobogókő útvonal mellett egy offroad és onroad Börzsöny-hegységben tett kirándulás mutatta meg, mire is jó a Wildtrak, ha már a Ranger a kategória legjobb eredményét érte el 2018-ban az értékesítésben.
Belbecs
A Wildtrak a Ranger legerősebb motorját kapta, a 2.0 literes EcoBlue blokk Bi-turbót. Ezzel a motorral megnövekedett vontatási képesség, alacsony CO2 kibocsátás és hatékony üzemanyagfogyasztás jött létre.
Újdonság a Rangernél a Ford KeyFree és a Ford Power motorindító gomb. Bőrkormány, bőrkárpit, ízléses színvilágú Wildtrak embléma az üléseken. Elegáns és igényes kombináció, sáros lábak kíméljenek.
Fejlett vezetéstámogatási rendszerek: A8 colos központi érintőképernyő, SYNC 3 kommunikációs és szórakoztató központ, Intelligens Sebességhatároló, Gyalogosészlelővel kiegészített Ütközésre Figyelmeztető Rendszer.
A műszerfalgrafika egyik leghasznosabb része (számomra) az iránytű volt, melynek főleg offroad terepezésnél vettük hasznát. Minden okostelefon tudja ezt, de ez volt az első olyan autó, amiben iránytűvel, mint főelemmel találkoztam a kocsi saját alkalmazásai között.
A szalonból kihozott 9,3 liter/100 km-es átlagfogyasztáshoz képest sikerült a fogyasztást minden 100 km-en 9.2 literen tartani a tesztidőszak alatt. Automata váltónál a sport fokozatban jobban éreztem a kocsit, a normál D fokozattal lassú volt.
Külcsín
Nőként a sabre orange színe levett a lábamról, titániumhatású színkombinációval a külső tükörburkolaton, kilincseken, oldalsó szellőzőrácsokon és a plató rögzítősínén is.
Látványos légbeömlők, trapéz alakú hűtőrács, tetszetős designelemek. A középső díszléc megjelenése a hűtőrácson is újdonság.
Női vezetői vélemény
Szerettem vezetni ezt a tesztautót, könnyű volt vezetni (tényleg!), megbízható és biztonságos volt onroad és offroad egyaránt. Két meghajtott kerékkel is felment a jeges földúton, összkerekes üzemmódban simán vette a meredek terepakadályokat. Hatalmas mérete ellenére könnyen fordult a kanyarokban, úttartása kiváló volt, jól lehet vele parkolni (na jó, belvárosban nem, parkolóházba be sem engedik). Vidéki birtokra, műszaki területre, földméréshez, árucipeléshez kiváló. Igazi „munkás” gép a 3500 kg vontatási és 750 kg rakodási képességgel, bár a csodaszép sabre orange szín inkább kényelmes, városi „melóhoz” illik, ahogy a bevezetőben már említettem, és amit az Ütközésre Figyelmeztető Rendszer, mint alapfelszereltség megjelenése az autóban is jelez.
Anyaként, ha már a cikksorozatom címe is ez, két megjegyzés így a végére:
- a könnyen felhajtható platóhátfalnak is köszönhetően két gyerek kényelmesen elfér fekve a platón (persze csak álló helyzetben és a fotó kedvéért), és ha rosszak, meg lehet őket tréfálni;
- Viszont hol fér el a bevásárlókosár, ha mindenki bent ül a kocsiban? Hát a zárható platón…
Ford Ranger 2.0 TDCi A10 AWD Wildtrak – műszaki adatok nőknek is:
- Motor: EcoBlue bi-turbo dízel
- Hengerűrtartalom: 1996 cm³
- Sebességváltó: 10 fokozatú automata
- Nyomaték: 500 Nm
- Teljesítmény: 213 LE (157 kW)
- Gyorsulás 100 km/h-ra: 9 s
- Gyári vegyes fogyasztás: 8,7-10,7 l/100 km
- Tesztfogyasztás: 9,2 l/100 km
- Ford Ranger induló ár
9 131 300 Ft. - Ford Ranger 2.0 TDCi A10 AWD Wildtrak
Sabre Orange színben:
12 788 900 Ft.