loader image
HírekToyotaVerseny

Alonso és a Toyota győzött Le Mans-ban!

Alonso és a Toyota történelmet írt: a Toyota Gazoo Racing győzelmet aratott a Le Mans 24 órás futamon! Sőt, másodikként is a Toyota hibrid erőgépe jött be!

A kiemelkedő jelentőségű diadalt még emlékezetesebbé teszi, hogy a Toyota épp huszadik alkalommal állt rajthoz legendás versenyen, amikor sikerült elhódítania a koronát – ami, különösen az elmúlt két év drámai befejezése után kijárt már a csapatnak.

Sébastien Buemi, Kazuki Nakajima és Fernando Alonso vezették a 8. rajtszámú TS050 HYBRID versenyautót, amely pole pozícióból rajtolt, és 388 feszült és eseménydús kör után elsőként ért célba a Circuit de La Sarthe pályán, tovább növelve ezzel a legénység és a Toyota elsőbbségét a FIA Hosszútávú Világbajnokság (WEC) tabelláján. Mike Conway, Kamui Kobayashi és José María López is remekül versenyeztek, sőt hosszú időn át vezettek is, és a 7. rajtszámú TS050 HYBRID 256 900 szurkoló szeme láttára másodikként száguldott át a célvonalon.

A Toyota a mostani hétvégéig 47 autóval lépett már pályára Le Mans-ban, és eddig hatszor szerzett dobogós helyet. Most már a második japán gyártó, amely győzni tudott a La Sarthe pályán. Kazuki pedig az első japán pilóta, aki egy japán autó volánja mögött szerzett itt első helyezést. A hihetetlen eredmény azonban nemcsak a pilótáké, hanem a Toyota Gazoo Racing minden munkatársáé is, akik Higashi-Fujiban és Kölnben fáradhatatlanul dolgoztak a hibrid-elektromos hajtás tökéletesítésén. Ez a technológia immár 35 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyaszt, mint 2012-ben, amikor először megjelent a hosszútávú versenyzés világában. A két TS050 HYBRID szinte azonos teljesítményt nyújtott az 5286 km-es versenytávon. Többször is helyet cseréltek a drámai futam során.

toyota
A két Toyota többször is helyet cserélt a futam során.

„Eddig még sosem sikerült nyernünk Le Mans-ban, mindig csak vetélytársaink mögött autóztunk. Éppen ezért úgy döntöttünk, hogy új technológiát fejlesztünk – mély hittel abban, hogy az autónk gyorsabb, mint riválisainké, és erős hittel abban, hogy nyerni tudunk majd vele. A 19. versenyünkön mégsem tudtunk győzni. A futam után ezt mondtam a csapatnak: Sosem fogunk nyerni Le Mans-ban, ha csak egy gyors autó építése a célunk! Ettől még nem leszünk erősek. Nem vagyunk erős csapat!

Ezután alapjaiban szerveztük át a csapatot, újra meg újra feltéve a kérdést: miért nem vagyunk erősek? Végül arra a következtetésre jutottunk, hogy a hiányzó elem a kaizen, vagyis a folyamatos fejlődésre törekvés volt. Egy autó elkészítése, felkészítése és vezetése összetett folyamat, amiben mindenkinek át kell gondolnia, hol hibázhat, és hogyan kerülheti el ezt a hibát. Ezután ki kell találnia, mi lesz a következő lépése. Idén minden munkatársunk ezen a fejlődési folyamaton dolgozott, próbálva megtalálni az erőt.” (Akio Toyoda, a a Toyota világszintű elnöke)

gazoo
Idén már nem csak az autó volt erős, hanem a csapat is.

„Mindig a Le Mans-i győzelem volt az álmunk, és most végre valóra vált! Nagyon köszönöm mindenkinek a hihetetlenül kemény munkát, a csapatszellemet és a ‘soha nem adjuk fel’ hozzáállást. Ennyi csalódást és frusztrációt követően ez a Le Mans-i győzelem igazán varázslatos pillanat a Toyota számára.” (Hisatake Murata, a csapat elnöke)

„Hosszú időn keresztül kiélezett és szoros volt a küzdelem; mindannyian nagyon izgultunk a képernyők előtt. Igyekeztünk a legtöbbet kihozni magunkból anélkül, hogy nagy kockázatot vállaltunk volna. Hosszú futam volt, és sok dolog változott menet közben. Megmutattuk, hogy a Toyota két erős autót épített, és hogy jól tudunk versenyezni. Gratulálok a 8. számú autó legénységének, remek hetet zárnak és remekül versenyeztek. A mi autónk lemaradt ugyan, de a csapat nagyszerű eredményt ért el.” (Mike Conway – 7. rajtszámú TS050 HYBRID)

Hihetetlen futam volt! Tudjuk, hogy milyen fontos és ikonikus versenynek számít Le Mans a motorsport világában, és a csapatunk elképesztő eredményt ért el itt. A futam minden egyes percében tudatában voltunk, hogy mennyire kemény és hosszú ez a verseny, és hogy itt bármi megtörténhet, ezért igyekeztünk higgadtak maradni, és terv szerint tenni a dolgunkat. Szerencsére minden jól alakult. Azért volt kemény ez a futam, mert a két autónk 23 óra után még mindig egy percen belül volt egymáshoz képest, szóval nagyon kiélezett, de tisztességes és sportszerű küzdelem volt. Kettős győzelem volt a célunk, és sikerült is elérnünk ezt, szóval nagyon örülök! (Fernando Alonso – 8. rajtszámú TS050 HYBRID)

alonso

A Le Mans 24 órás futam eredménye:

  1. Toyota Gazoo Racing (8 –Alonso/Buemi/Kazuki) 388 kör
  2. Toyota Gazoo Racing (7 – Conway, Kamui/López) +2 kör
  3. Rebellion Racing (3 – Laurent/Beche/Menezes) +12 kör

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük