loader image
BMWHírekZöld

BMW i3: a fenntartható fejlődés négykerekű szimbóluma

2013 novemberében a világ első tisztán elektromos meghajtású prémium kisautója, a BMW i3 a járműgyártás történetének legzöldebb modelljeként érkezett meg a piacra, az alternatív hajtáslánccal szerelt gépkocsik mezőnyében pedig még most, három évvel később is etalonként szolgál.

Megannyi autóipari csúcsteljesítménye után a BMW i3 most az Auto Bild és a Bild am Sonntag lapok által életre hívott, immáron negyvenegy éves múltra visszatekintő szakmai elismerés történetében is újabb rekordot állított fel: a bajor gyártó tisztán elektromos meghajtású kisautója második alkalommal is elnyerte a két tekintélyes német lap közös „Arany Kormánykerék díját”, s ezzel egyedülálló az autóiparban. A rajongók, a szakújságírók, a mérnökök és a formatervezők 2013-ban a BMW i3 úttörő életciklus-szisztémáját már azelőtt a világ legzöldebb négykerekűjének járó „Zöld Kormánykerék díjjal” jutalmazták, hogy a modell megjelent volna az utakon.

A BMW i3 – példakép

A fenntartható fejlődés autóipari példaképe nem csupán azzal vívta ki az autós társadalom osztatlan elismerését, hogy tisztán elektromos meghajtásának köszönhetően minden vezetési szituációban 0,0 liter* üzemanyag-fogyasztást és 0,0 gramm* károsanyag-kibocsátást produkál, de környezetbarát gyártási technológiáival, alacsony energiafogyasztási mutatójával, innovatív járműkapcsolati hálózatával és úttörő járműstruktúrájával is: a tervezőmérnökök a BMW i3-at már az első skiccek megrajzolásától kezdve, legapróbb részleteiben is a zéró emissziójú, hosszú távon fenntartható, tisztán elektromos mobilitás értékrendje szerint váltották valóra. Három évvel ezelőtti diadalát követően a BMW i3 az átfogó szakmai tesztek után 2016-ban ismét elnyerte az „Arany Kormánykerék díjat”, ezúttal az alternatív hajtáslánccal szerelt modellek mezőnyében. A nívós díjat az Axel Springer kiadó berlini központjában megrendezett gálaesten vette át kedden Harald Krüger, a BMW AG igazgatótanácsának elnöke.

Krüger
Harald Krüger az Arany Kormánykerékkel

Az 1976-ban életre hívott „Arany Kormánykerék díj” az egyik legtekintélyesebb járműipari elismerés Európában, amelyet idén negyvenegyedik alkalommal adták át, hat kategóriában. Az Auto Bild és a Bild am Sonntag Németországban és további húsz európai országban kérte fel olvasóit, hogy a kategóriánkénti hat, összesen harminchat jelöltet személyes preferenciáik szerint rangsorolják. A BMW i3 mindegyik országban az első helyen végzett az alternatív hajtáslánccal szerelt modellek mezőnyében. Az olvasók által beküldött voksok összesített rangsora alapján a hat kategória négy legjobbját átfogó teszteknek vetette alá az autóversenyzőkből, formatervezőkből, mérnökökből, digitális szakértőkből, főszerkesztőkből és sokat vezető olvasókból álló zsűri, majd a részletes összehasonlítások után felállították a végső sorrendet. Az alternatív hajtáslánccal szerelt járművek vadonatúj kategóriájában a BMW i3 elsöprő győzelmet aratott, a hét szakértőcsoportból öt ráadásul az elérhető legmagasabb pontszámmal jutalmazta a világ első tisztán elektromos meghajtású prémium kisautójának technológiáját.

Élmény
Az elektromos hajtás nem csorbítja a vezetés élményét
A BMW i3 – a vezetési élménye

A BMW i3 immáron három éve szolgál ékes bizonyítékként arra, hogy a tisztán elektromos meghajtás és a zéró emissziójú mobilitás szemernyit sem csorbítja a vezetés élményét. Piaci bevezetése óta a BMW i3 a világ legsikeresebb elektromos modelljévé lépett elő a prémium kompakt szegmensben, Norvégiában például 2015 óta a bajor gyártó teljes palettájának legkelendőbb modelljeként van jelen. Németországban a világ első tisztán elektromos meghajtású prémium kisautójának piaci részesedése csak idén jelenleg 20,2 százalékon áll. Általánosságban elmondható, hogy a BMW i3 vásárlóinak mintegy 85 százaléka új ügyfélként érkezett meg a BMW családjába.

A BMW i3 – szimbólum

Típus-specifikus járműstruktúráját kiegészítő erőforrás-hatékony anyaghasználatával és környezetbarát gyártási technológiáival a BMW i3 minden tekintetben a hosszú távon fenntartható fejlődés négykerekű szimbóluma, amelyet már a modell piaci megjelenésekor „Zöld Kormánykerék díjjal” és számos más kitüntetéssel ismertek el. A BMW i3 az autóipar jelenleg egyetlen olyan képviselője, amely két alkalommal is elnyerte az Auto Bild és a Bild am Sonntag közös díját. 2013 novemberében a BMW i3 volt az első olyan autó, amelynek teljes életciklus-szisztémáját a világ elsőszámú műszaki szakértő szervezete, a TÜV bármelyik másik, hagyományos meghajtással szerelt és átlagos gyártási eljárások szerint készülő modellhez viszonyítva minimum egyharmadszor jobbnak ismerte el.

Szimbólum
A hosszú távon fenntartható fejlődés négykerekű szimbóluma
Az inspiráló BMW i modellek

A BMW i modellek kifejlesztése és gyártása során felhalmozott járműtechnológiai szaktudást a BMW Group többi márkája is időről időre megörökli: a vadonatúj BMW 7-es sorozat karosszériavázában már a BMW i modellek forradalmi anyaga, a szénszál-erősítésű műanyag (CFRP) is nagymértékben jelen van, a plug-in hibrid hajtáslánccal felszerelt BMW iPerformance modellekben pedig a BMW i divízió által kifejlesztett eDrive hajtáslánc-technológia dolgozik. A BMW 225xe iPerformance, a BMW 330e iPerformance, a BMW X5 xDrive40e iPerformance, a BMW 740e iPerformance és a kizárólag Kínának készített BMW X1 xDrive25Le iPerformance modellek után a bajor gyártó plug-in hibrid palettája 2017 márciusában a BMW 530e iPerformance limuzinnal bővül. Sőt mi több, a MINI történetének első plug-in hibrid modellje, a MINI Cooper S E Countryman ALL4 is jövőre ünnepli világpremierjét.

A BMW eDrive hajtáslánc-technológia folyamatos fejlődésével eközben a BMW i3 is egyre vonzóbb alternatívaként tiszteleg. A legkorszerűbb, 94 amperóra tárolókapacitású és 33 kilowattóra energiateljesítményű akkumulátorral felszerelve a világ első tisztán elektromos meghajtású prémium kisautója (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 0,0 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 12,6 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 0,0 gramm / km)* hétköznapi használat során, egyetlen feltöltéssel, a legkedvezőtlenebb időjárási körülmények és vezetési szituációk közepette is minimum 200 kilométer, az EU-ciklus típus-specifikus tesztkörének mérései szerint pedig 300 kilométer elektromos hatótávolságot garantál. Mindez több mint 50 százalékkal szárnyalja túl a – továbbra is változatlanul elérhető – 60 amperóra tárolókapacitású akkumulátorral szerelt BMW i3 hasonló teljesítményét.


*Az értékeket az EU-ciklus tesztkörének mérései alapján számolták ki, az adatok a gumiabroncs-típusoktól is függnek.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük