loader image
FordHírekSport

Mustang Dark Horse – 5 literes V8-as, 500 lóerő

A hetedik generációs Mustang mindegyik motorja erősebb lett, sőt a Mustang Dark Horse káprázatos, 500 lóerős teljesítményt kínál.

A Mustang Dark Horse

A lenyűgöző versenypálya-képességeket kínáló Mustang Dark Horse változatba egy egyedi tervezésű új, negyedik generációs Coyote V8 erőforrást építettek be, amelynek 500 lóereje és 567 Nm forgatónyomatéka új mércét állít a közúton és pályán egyaránt használható Mustangok világában, és ez az eddigi legerősebb olyan modell, ami nem Shelby-tuninggal készült.

A Ford Performance hatalmas tapasztalatával tervezett Coyote erőforrást még tovább csiszolták, hogy teljesítménye elérje az 500 lóerőt, így ez az eddigi legerősebb V8-as szívómotor. A blokkban olyan új megoldások találhatók, mint az egyedileg kiegyensúlyozott főtengely, vagy a kovácsolt hajtókarok (ez a Ford Mustang Shelby GT500-ban jelent meg először), amelyek képesek elviselni a magasabb hengernyomást és dugattyúsebességet. A Mustang Dark Horse megerősített vezérműtengelyeit kifejezetten a versenypályák nagyobb igénybevételeihez méretezték, ahol a fordulatszám akár 7500/perc is lehet.

A legerősebb Mustang GT 5.0 V8

A tervezők szándéka az volt, hogy a vadonatúj Mustang magával ragadó, zsigeri élményt nyújtson. Ennek sarokköve az új, negyedik generációs Coyote V8-as. Az opcióként megrendelhető Aktív Szelepes Kipufogóval a Mustang GT kupé és kabrió teljesítménye 486 lóerő, forgatónyomatéka pedig 567 Nm. Ugyanakkor a blokknak nemcsak az ereje lenyűgöző, hanem a hangja is, hiszen a gázoknak szabad utat adva a rendszer különleges V8-as hangzást kínál, a szelepek zárásával pedig ’lehalkítható’ az autó.

Még az alapfelszereltségű Mustang GT is 480 lóerős, vagyis erősebb, mint bármelyik eddigi szívómotoros V8-as Mustang, sőt 563 Nm értékével az eddigi legnyomatékosabb is.

A negyedik generációs, tökéletesített felépítésű, új olajteknővel kialakított Coyote V8 erőforrásban a szegmensben elsőként alkalmaztak kettős légbeömlőt és dupla fojtószelepház-kialakítást. Ez minimumra csökkenti a szívási veszteséget, és nagyobb levegő tömegáramot garantál.

A turbómotoros Mustang EcoBoost 315 lóerős

A „megfizethető teljesítmény” tradícióját folytatva a vadonatúj Mustang EcoBoost új, 2,3 literes EcoBoost motorja 315 lóerőt ad le. Ez az eddigi legerősebb blokk a négy- vagy hathengeres Mustang-alapmotorok mezőnyében. Ráadásul a forgatónyomatéka is tekintélyes: 475 Nm.

Opcióként a Mustang EcoBoost vásárlói is kérhetnek Aktív Szelepes Kipufogórendszert, amivel autójuk még borzongatóbb turbómotor-hanggal fűszerezi az örömautózást.

A Mustang EcoBoost kupé és kabrió erőforrása egy vadonatúj motor, amit a Ford új Modular Power Cylinder (MPC) motorépítési elvei alapján terveztek. Ez biztosítja, hogy nemcsak teljesítménye és vezethetősége, hanem üzemanyag-fogyasztása is jobb lesz, mint a kifutó modellé volt. A blokkban megváltoztatták a furat/löket arányt, kombinálták a port rendszerű és a közvetlen üzemanyag-befecskendezést. Emellett pedig változó szelepvezérlést, integrált kipufogógáz-visszavezetést és kettős megfúvású turbótöltőt alkalmaztak, hogy elérjék azt a teljesítményt, amit egy Mustang-pilóta elvár.


A michigani Flat Rock üzemben gyártott vadonatúj Mustang kupé- és kabrió változatait 2023-nyarától kezdik majd forgalmazni az USA-ban.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük