loader image
FordÚjdonságok

Vadonatúj Ford Focus: izgalmasabb, tágasabb

A vadonatúj Ford Focus minden eddiginél izgalmasabb stílust, tágasabb teret és fejlettebb technológiákat kínál a közepes méretű családi autók vásárlóinak. A vállalat mérnökei rendkívül elmélyülten konzultáltak a vásárlókkal, mielőtt nekiláttak volna megtervezni a vadonatúj ötajtós ferdehátút és a praktikus kombit, amelyeknek stílusos Focus Titanium, sportos Focus ST-Line és előkelő Focus Vignale változatai mind saját, egyedi karakterrel bírnak. A kínálatban immár a vadonatúj Focus Active crossover is megjelenik; az új változat emelt hasmagassága, tetősínei és látványos védőelemei szabadidő-autós hangulatot teremtenek.

A vadonatúj Focusban számos új vezetősegítő technológia működik, amelyek egyszerűbbé teszik az autózást a lassan araszoló forgalomban, jobb látási viszonyokat teremtenek éjszaka, egyetlen gombnyomásra leparkolják az autót, és segítenek elkerülni a baleseteket.

Vadonatúj Ford Focus modellünk a technológia és a vezetési élmény csúcsát kínálja saját szegmensében. Ritkán nyílik alkalom arra, hogy teljesen tiszta lappal, a nulláról kiindulva tervezhetünk meg egy új autót. Éppen ezért kapva kaptunk a lehetőségen, hogy kifejlesszük a ma kapható legjobb közepes méretű családi autót. (Joe Bakaj, a Ford Európa termékfejlesztési alelnöke)

Sportos és tágas

A sportos Focus a kategória legáramvonalasabb modellje. Az autó atlétikus és dinamikus megjelenéséről a hosszan elnyúló motorháztető és az erőteljes hátsó kialakítás gondoskodik, miközben az egyes modellváltozatok sajátságos külső megoldásai egyértelműen tükrözik a különböző kivitelek egyéniségét; jó példa erre a Vignale selyemfényű alumínium külső díszítése, az ST-Line nagyobb légterelője és első légbeömlői, vagy az Active ezüstszínű alumínium alsó védőlemezei elöl és hátul.

sportos
A sportos Focus a kategória legáramvonalasabb modellje.

Az utastér egyszerű, letisztult vonalai, gyönyörű anyagai és látható rések nélkül illeszkedő felületei még kellemesebb élménnyé varázsolják az utazást. Az első ajtók burkolata szinte egybeolvad a műszerfallal, megnyugtatóan körülölelve a vezetőt és az első utast, a lágy tapintású anyagok pedig tovább erősítik az autó prémium karakterét.

A kifinomult részletmegoldások, a polírozott üveg és csiszolt felületek a csúcskategóriás termékek hangulatát idézik. A Vignale változat utasait finoman erezett fahatású betétek és prémium bőrkárpitok kényeztetik. Az ST-Line modellekben karbonszál-hatású betétek és vörös öltésekkel díszített kárpitok teremtenek sportos hangulatot. Az Active modelleket pedig markánsabb anyagok és felületkidolgozások jellemzik.

Vignale
A Vignale változat utasait prémium bőrkárpitok kényeztetik.

A vadonatúj Ford Focus-ban mind az utasoknak, mind a csomagoknak több hely jut. Az első és a hátsó ülések közötti távolság több mint 5 cm-rel lett nagyobb, így a hátsó utasok kategóriaelső térdtérrel gazdálkodhatnak, és a kabin szélessége is nőtt: a hátsó üléssorban 6 cm-rel több a válltér. A térérzetet tovább javítja, hogy a hátsó ajtók oldalüvege egészen a hátsó oszlopig ér, így az utastér nyitottabbá vált; ezt a benyomást tovább erősíti a nyitható panorámatető, ami ragyogó fénnyel tölti meg az autót.

csomagtér
Az új Ford Focus-ban a csomagoknak is nagyobb hely jut.

A nagyobb méretű kutyahordozók immár a hátsó ülések ledöntése nélkül is beférnek a csomagtérbe. A kombi változat kéz nélkül használható csomagtérajtaja a lökhárító alatti láblendítéssel is kinyitható. A hátsó üléseket is könnyebb ledönteni: a csomagtérben található gomb megnyomására az üléstámlák egyszerűen előrebuknak.

Az új Ford Focus: kevesebb stressz, nagyobb biztonság

Fejlett vezetősegítő technológiáinak köszönhetően a Ford Focus mind az autópályákon, mint a lassan araszoló forgalomban még kényelmesebben, még kevesebb stresszel és még biztonságosabban vezethető.

Az elöl haladó járművek mögött kényelmes követési távolságot tartó Adaptív Sebességtartó Automatika most a következő funkciókkal egészült ki:

  • A Stop&Go rendszer akár állóra is fékezi az autót a feltorlódott, lassan araszoló forgalomban, majd automatikusan újra mozgásba hozza, ha a megállás időtartama kevesebb volt, mint 3 másodperc. Ha a jármű ennél hosszabb időn át kényszerült egy helyben állni, a vezető megnyomhat egy gombot a kormánykeréken, vagy finoman ráléphet a gázpedálra, hogy indulási parancsot adjon a Focusnak;
  • A Sebességkorlátozásra Figyelmeztető rendszer a mindenkori sebességkorlátozásoknak megfelelően szabályozza az autó tempóját, amihez nemcsak a fedélzeti navigáció tájékoztatásait veszi figyelembe, hanem az út mentén elhelyezett jelzőtáblák információit is;
  • A Sávközép technológia a hosszú utakon csökkenti a vezető terhelését, segítve, hogy a forgalmi sáv közepén tartsa az autót.
Technológia, ami magabiztossá tesz

A Fordokban elsőként alkalmazott prediktív kanyarfény és jelzőtábla-felismerő világítás funkciókkal kiegészített Adaptív Fényszórórendszer immár előre, még a kanyar, kereszteződés vagy körforgalom előtt beállítja a fénycsóva megfelelő szögét és terítését, így ideális látási viszonyokat teremt.

adaptív
Az Adaptív Fényszórórendszer ideális látási viszonyokat teremt

A rendszer egy előre tekintő kamera segítségével 65 méteres távolságig figyeli az autó előtti útszakaszt. Felismeri a közelgő körforgalmat, valamint az ’elsőbbségadás kötelező’ és ’stop’ táblákat. A vadonatúj Focus Vakításmentes Távfényt is kínál, ami megakadályozza a szembejövők véletlen elvakítását.

A Ford Focus az első európai Ford-modell, amelyben megjelenik a Head-up display (HUD), ami a vezető látóterébe vetíti ki a legfontosabb járműinformációkat, hogy az autósnak ritkábban kelljen elfordítania tekintetét a forgalomról.

HUD
Az első európai Ford-modell, amelyben ott a Head-up display.

Az Aktív Parkolóasszisztens 2 automata sebességváltó esetén önállóan kapcsolja az előre- és hátrameneti sebességfokozatokat, kezeli a gázt és a féket, és önállóan kormányoz. Teljesen automatikusan elvégzi a párhuzamos vagy a merőleges parkolást egy, a karosszériánál mindössze 1,1 méterrel hosszabb parkolóhelyen. A vezetőnek nincs más dolga, mint üres (N) állásba tolni a váltókart, és folyamatosan nyomva tartani a középkonzolon elhelyezett gombot. Manuális váltó esetén a rendszer instrukciókat ad, hogy mit tegyen a vezető és csak a kormányzást végzi.

Számos további technológia segíg megelőzni a baleseteket: ilyen például a Gyalogos- és Kerékpáros-észleléssel kiegészített Ütközésre Figyelmeztető rendszer, a Kikerülő Kormányzási Asszisztens, a Keresztirányú Forgalomfigyelővel kiegészített Holttérfigyelő rendszer, a Széles látószögű tolatókamera, a Rossz Irányra Figyelmeztető rendszer és az Ütközés Utáni Fékezés.

Biztosan mindenki emlékszik még a saját vezetéstechnikai vizsgájára, amikor erősen koncentrált arra, hogy biztonságosan autózzon. A vezetés azóta sem lett egyszerűbb feladat – inkább csak hozzászoktunk a ránk nehezedő nyomáshoz. Ám az olyan technológiák, mint a Stop&Go vagy a Sávközép funkció csökkenthetik ezt a nyomást, így jobban figyelhetünk más, szintén fontos dolgokra, és magabiztosabban autózhatunk. (Helmut Reder, a Ford Európa C-szegmensű globális termékcsaládjáért felelős igazgatója)

Energikus és készséges

Az új Ford Focus bármely más közepes méretű családi autónál jobb vezetési élményt kínál. A kifinomult, független hátsó futómű-rendszerben most először jelenik meg a Folyamatos Lengéscsillapító Vezérlés. Ez 2 ezredmásodpercenként ellenőrzi a futómű, a karosszéria, a kormánymű és a fékrendszer adatait. A lengéscsillapítást ezekhez igazítva kiváló rugózási komfortot biztosít. A rendszer a kátyúkat is felismeri, így az utasok kevesebb rázkódást éreznek majd a rossz minőségű utakon. Mindegyik Focus modellben a vezető rendelkezésére állnak a választható üzemmódok, amelyekkel az autó karakterisztikáját mindig a pillanatnyi közlekedési helyzethez igazíthatja.

A vásárlók a következő motorváltozatok közül választhatnak:

  • A Ford többszörösen díjnyertes 1,0 literes EcoBoost benzinmotorja 125 lóerős teljesítménnyel; a legutóbbi fejlesztéseknek köszönhetően az erőforrás legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztása 4,8 l/100 km, CO₂-kibocsátása pedig 108 g/km
  • Az új 1,5 literes EcoBoost benzinmotor 150 és 182 lóerős teljesítménnyel, 5,3 l/100 km legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztással és 121 g/km CO₂-kibocsátással
  • Az új 1,5 literes EcoBlue dízelmotor 95 és 120 lóerős teljesítménnyel, 3,5 l/100 km legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztással és 92 g/km CO₂-kibocsátással
  • A Ford erőteljes 2,0 literes EcoBlue dízelmotorja 150 lóerős teljesítménnyel, 4,4 l/100 km legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztással és 114 g/km CO₂-kibocsátással

Az erőforrásokhoz a simán és finoman működő, hatfokozatú manuális sebességváltókon kívül egy új, nyolcfokozatú automata is kapcsolódhat. Az automata, a különböző vezetési stílusokhoz alkalmazkodva a lehető legrövidebb idő alatt és a lehető legsimábban vált a fokozatok között.

Stabil kapcsolat

A Ford Focus európai vásárlóinak mostantól a FordPass Connect fedélzeti modem-technológia is rendelkezésére áll. Ez akár 10 készülék csatlakoztatására is alkalmas mobil WiFi-hotspottá alakítja az autót. A navigációs rendszer Live Traffic frissítései mellett a FordPass Connect számos kényelmi szolgáltatást kínál a FordPass mobil alkalmazáson keresztül. Az autó könnyen megtalálható a bevásárlóközpontok zsúfolt parkolóiban, ellenőrizhető az üzemanyag szintje, a távolból is vezérelhetők a Focus zárjai, sőt az autó távirányítással is beindítható.

Az új vezeték nélküli töltő révén az autósok végre búcsút inthetnek a középkonzolt elcsúfító vezetékeknek. A kompatibilis okostelefonok természetesen a töltés ideje alatt is Bluetooth-kapcsolatban maradnak a SYNC 3 kommunikációs és szórakoztató rendszerrel. A kétujjas csippentés és végigsimításos mozdulatokkal is használható a 8 colos központi érintőképernyő. Rajta keresztül – illetve egyszerű hangutasításokkal – kezelhetők a csatlakoztatott okostelefonok és az audio, a navigáció és a klímaberendezés. A rendszer kompatibilis az Apple CarPlay and Android Auto™ rendszerekkel. Egy új, 675 wattos B&O PLAY hangrendszer gondoskodik arról, hogy az utasok a lehető legjobb minőségben élvezhessék a FordPass Connecten keresztül steamelt vagy okostelefonjaikról lejátszott zenéket.

Európában immár két évtizede a Focus biztosítja számunkra a stabil hátországot. Élvonalbeli dizájnjával, technológiájával és vezethetőségével ez az autó mindent megtestesít, amit vásárlóink szeretnek a Fordokban. Tavalyi európai eladásainknak majdnem az egyötödét tették ki a közepes méretű családi autók, ami vállalatunk és ügyfeleink számára egyaránt nagyon fontos tény; ezért is fordítottunk annyi energiát az új modell, az általunk valaha gyártott egyik legjobb autó fejlesztésére. (Steven Armstrong, a Ford Motor Company csoportszintű alelnöke és az Európáért, a Közel-Keletért és Afrikáért felelős elnöke)


A Ford Motor Company

A Ford Motor Company tevékenységi köre a Ford személyautók, haszongépjárművek, városi terepjárók (SUV) és elektromos hajtású autók, valamint a Lincoln luxusautók gyártása, értékesítése, finanszírozása és a velük kapcsolatos szolgáltatások biztosítása.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük