loader image
HírekHondaMotorkörkép

A vadonatúj Honda CL500 ára

A vadonatúj Honda CL500 vérbeli retró modell, tervezőit az 1960-as, ’70-es évek CL modellje inspirálták. Új, acélcsövekből összeállított hídváza soros, kéthengeres motort ölel körbe, ami a CB500 sorozat tagjaiban már bizonyította hatékonyságát.

Elsőrangú a nagy rugóutakkal felvértezett felfüggesztés is, a 19”-os első és a 17”-os hátsó kerék pedig a városi használatot és a könnyű terepezést egyaránt lehetővé teszi. A szemet gyönyörködtető formavilág megannyi stílusos részletből áll össze, egyebek mellett a gömbölyded üzemanyagtartály, a gumiból készült tank- és villaszárvédő, valamint a védőlemezzel borított, dupla kipufogó is hozzájárul a lenyűgöző összhatáshoz. Ráadásként minden elemében LED-világítás és inverz, folyadékkristályos műszeregység került a CL500-ra, s négy feltűnő, modern szín közül választhatnak a vásárlók.

A modell ára 2 729 000 Ft regisztrációs adóval.

A Honda CL500

A Honda CL500 nemcsak látványos, hanem sokoldalú is. Mindennapos ingázásra, hosszabb hétvégi kalandokra és könnyebb off-road kiruccanásokra egyaránt alkalmas.

Könnyedén személyre szabható, illetve átépíthető, ugyanis Eredeti Honda Kiegészítők rendkívül széles választékából szemezgethetnek a vevők. Ezekkel még stílusosabbá, praktikusabbá és egyedibbé varázsolható a CL500.

Soros, kéthengeres, 471 cm3-es hajtóműve 34,3 kW-os (46,7 LE) csúcsteljesítménnyel és 43,4 Nm-es legnagyobb forgatónyomatékkal járul hozzá az örömteli gurulásokhoz. Természetesen A2-es jogosítvánnyal is vezethető. Az ECU különleges, típusspecifikus beállításokat kapott, a lánckerekek méretét pedig úgy határozták meg, hogy minden fokozatban rugalmas legyen a modell és dinamikusan gyorsuljon álló helyzetből. A hatfokozatú váltó kezelését kuplungasszisztens és nyomatékhatárolós tengelykapcsoló könnyíti meg. A vadonatúj, térhálós csőváz a motorozáshoz és az átépítéshez is biztos alapokat ad.

A nagy rugóutakkal felvértezett, 41 mm-es csúszószár-átmérőjű első teleszkóppár és az állítható központi hátsó rugóstag könnyedén elsimítja az úthibákat. A kellő tapadás is garantált, hiszen bütykösgumikkal szerelték fel a 19”, illetve 17”-os kerekeket. A fékrendszer működését fejlett ABS felügyeli, melyet úgy programoztak, hogy mindenféle útburkolaton, így terepezés során is kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtson.

A Honda CL500 gazdag felszereltségről árulkodik a LED-világítás, az inverz, folyadékkristályos műszeregység és a szériatartozékként adott Automatikus Vészvillogó (ESS), ami erős fékezésnél önműködően bekapcsolja a hátsó irányjelzőket, hogy felhívja a többi közlekedő figyelmét a kialakult veszélyhelyzetre.

A 2023-as Honda CL500 az alábbi színekben rendelhető:
  • Candy Energy Orange (narancs)
  • Matt Laurel Green Metallic (metálzöld)
  • Candy Caribbean Blue Sea (kék)
  • Matt Gunpowder Black Metallic (metálfekete)
Egyszerű és nyers formanyelv

A letisztult, gömbölyded üzemanyagtartály és a magasra húzott, rozsdamentes védőelemmel borított, dupla kipufogó bámulatos megjelenést kölcsönöz a modellnek, s persze némi nosztalgiára is lehetőséget ad. Akárcsak a többi szeretni való részlet, beleértve a tankvédőket, a teleszkópvédő harmonikákat, a Honda logóval látványosabbá tett, puha bőrrel borított ülést és a magasra emelt kormányt is. A CL500 sármjához a vibráló színek is nagyban hozzájárulnak, különösképp, hogy fekete motor és váz gondoskodik a kontrasztról.

790 mm-es ülésmagasság

A középrészen karcsúsított ülés felső síkja csupán 790 mm-re esik a talajtól, így könnyedén elérhetik a lábak a talajt, s mivel a nyereg takarja a vázat, állva is könnyű biztosan fogni motort. További jó hír, hogy a nyereg hátsó része sem került magasra, így az utas is könnyedén felkapaszkodhat a CL500-ra. Maga a hátsó ülés egyébként – a motor kulcsával – könnyedén eltávolítható, helye pedig sisaktartóként hasznosítható.

A megemelt kormány nem csak jól néz ki, precízen beállított helyzetének köszönhetően az ülve és az állva motorozást is megkönnyíti. Jó szolgálatot tesznek az off-road stílusú, remek tapadású, kézfáradást mérsékelő markolatok is, akárcsak a kormányba rejtett végsúlyok. Az üzemanyagtartályra helyezett gumibetétek biztos érintkezési pontot jelentenek állva motorozásnál, a gumírozott lábtartók pedig növelik a menetkomfortot.

Fénydiódás lámpatestek

A meglehetősen alacsonyan elhelyezett, 175 mm átmérőjű fényszóró megjelenésében klasszikus, műszakiságát illetően viszont roppant fejlett: fényforrásként 4 LED-izzó szolgál, és vastag, pontosan megmunkált lencsék növelik a fényerőt. Az apró, 55 mm átmérőjű, kör alakú, LED irányjelzők szintén a klasszikus stílust képviselik, remekül illenek tehát az ovális, szintén LED hátsó lámpához.

Maga a – 100 mm átmérőjű – műszeregység könnyen leolvasható formában, fekete alapon jeleníti meg az adatokat. Fejlett mivoltáról árulkodik, hogy az aktuális sebességfokozatot és a fogyasztást is mutatja, sőt az irányjelző oldalanként külön visszajelző lámpát kapott.

A szériatartozékként beszerelt Automatikus Vészvillogó (ESS) vészfékezéskor fel-le kapcsolgatja a hátsó indexeket, hogy figyelmeztesse a motor mögött haladókat a veszélyre, majd deaktiválja magát, ha a pilóta újfent meghúzza a gázt.

Tekintve, hogy az üzemanyagtartály 12 literes, a fogyasztás pedig csupán 3,61 l/100 km, az elméleti hatótáv meghaladhatja a 300 kilométert.

Acélcsövekből összeállított hídváz

Az erős acélcsövekből összeállított, hurokszerű segédvázzal társított hídváz könnyű kezelhetőséget, kiváló menetkomfort és egyedi stílust garantál. Egyszerűen gyönyörű és gyönyörűen egyszerű. A számítógépes tervezés (Computer Aided Engineering, CAE) segített az ideális merevség/tömeg arány megtalálásában, és nagyban elősegítette, hogy tényleg minden szempontból tökéletes scramblerré válhasson a CL500. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy városban és földúton is otthon érzi magát, nem utolsó sorban közvetlen, játszi könnyedséggel terelgethető motorkerékpár benyomását kelti.

Szabad hasmagassága 155 mm, a villaszög 27°, az utánfutás 108 mm, és jól eltalált a tengelytáv is: 1485 mm. Mindehhez csupán 192 kg-os menetkész tömeg társul.

A 150 mm-es rugóúttal felvértezett, 41 mm-es csúszószár-átmérőjű első teleszkópokat fekete gumiharmonika óvja a külső behatásoktól. Ezek stílusosak és szépek, egyszersmind megvédik a csúszószárakat a karcolásoktól, valamint a szennyeződésektől. Az alsó és a felső kormánybefogók CL-specifikusak, ezáltal pontosabb a kormányzás és a kerekek felől érkező visszajelzés. A hátsó kereket elegáns, letisztult formájú lengővilla fogja közre, melyet 45 mm-es csövekből állítottak össze, hogy erőteljes benyomást keltsen. Az útegyenetlenségek kisimításáért két 145 mm-es mozgási tartományú rugóstag felel, ezek rugó-előfeszítését 5 lépésben állíthatja a vezető (1 lágyabb és 3 feszesebb a gyári alapbeállításnál) A futóművet úgy hangolták, hogy a legváltozatosabb útviszonyok közepette is maximális menetkomfortot nyújtson.

Kétdugattyús féknyereg

A kétdugattyús első féknyereg szinterbetétei 310 mm-es, úszóágyazású tárcsáknak simulnak neki, az egydugattyús hátsó nyereghez pedig 240 mm-es tárcsát rendeltek. A fékerő-eloszlás meghatározásakor arra törekedtek, hogy minden talajon biztos és kiszámítható legyen a lassítás. Ez a blokkolásgátlóról is elmondható, azaz laza szerkezetű talajon és aszfalton is hatékonyan működik.

A változó útviszonyokat a kerékgarnitúra összeállításakor is figyelembe vették a hondások, ezért 19”-os első és 17”-os hátsó kerék mellett döntöttek. Az optimális tapadás érdekében mélyen barázdált Dunlop Mixtours abroncsokat szerelnek rájuk, ezek mérete 110/80 R19, illetve 150/70 R17.

A2-es jogosítvánnyal vezethető

A Honda CL500 471 cm3-es, soros, kéthengeres, nyolcszelepes, folyadékhűtésű motorja a teljes fordulatszám-tartományban kifinomult és könnyen használható. Ezt a fejlett, megbízható egységet a CB500-CBR500R párosban, valamint a CMX500 Rebelben ismerhették meg a vásárlók, és elképesztően népszerűvé vált.

A PGM-FI üzemanyag-befecskendező rendszert úgy programozták, hogy a teljesítmény- és a nyomatékgörbe a Honda CL500 küldetéséhez igazodjon. Ennek megfelelően igen erős és szórakoztató lett, 34,3 kW-os (46,65 LE) csúcsteljesítményét 8500 f./percnél adja le, míg legnagyobb, 43,4 Nm-es forgatónyomatékát 6250-es percenkénti főtengelyfordulatnál aknázhatja ki a vezető. A dinamikus gyorsulást a 41 fogas hátsó fogaskerék is nagyban elősegíti, a Rebel esetében csak 40 a fogak száma.

A motorkonstrukció legnagyobb előnye, hogy a kompakt méret ellenére a teljes fordulatszám-tartományban rugalmassá teszi a CL500-at, ugyanakkor rendkívül nyomatékos a középső régióban és nagy teljesítményt ad le „fent”. Nem véletlen, hogy ez a Honda egyik legkedveltebb erőforrása. A furat és a löket 67 mm, illetve 66,8 mm, a sűrítési viszony pedig 10,7:1-hez. A vezérlés görgős himbái és korongos emelőtőkéi kis tömeget szavatolnak, míg a visszafogott erejű szeleprugók és a csökkentett súrlódású összetevők hatékonyabbá teszik a működést.

Csökkentett súrlódás

A csendes vezérműlánc (SV) vanádiumbevonatot kapott, így tovább mérséklődött a belső súrlódás, nem mellesleg ellenállóbbá vált a szennyeződések okozta kopással szemben. Hogy a belső súrlódás tovább csökkenjen, a dugattyúszoknyák oldalán hornyokat alakítottak ki. Ezzel kisebbé vált a hengerfal súrlódó felülete, ezáltal még jobb lett a kenés, mert a motorolaj szabadon áramolhat a hornyokban.

Mindemellett 180˚-kal elékelték a főtengelyt, az elsődleges kiegyensúlyozó-tengelyt pedig a hengerek mögé helyezték, hogy a lehető legközelebb legyen a tömegközépponthoz. A primeráttétel és a kiegyensúlyozó tengely ún. ollós, csillapított fogkapcsolású fogaskerekeket kapott, melyek jóval halkabbak a hagyományos konstrukciónál. A főtengelysúlyokat úgy formálták, hogy tökéletes erőpár jöjjön létre, ugyanakkor tömegük a lehető legalacsonyabb legyen, így kisebb a tehetetlenségi nyomaték és könnyebben pörög fel a motor. A szívószelepek tányérátmérője 26,0 mm, a kipufogószelepeké 21,5 mm, minden adott tehát az optimális gázcseréhez.

A forgattyúház centrifugális öntéssel létrehozott, rendkívül vékony falú hüvelyeket kapott, belső kialakítása a – 180˚-os főtengely-elékelésre visszavezethető – pumpálási veszteségek mérséklését szolgálja. Az olajteknőbe 3,2 liter kenőanyag fér.

Kuplungasszisztens

A hatfokozatú váltó megalkotásakor arra törekedtek, hogy minél pontosabb és könnyebben kezelhető legyen, különösképp városi, elővárosi környezetben. A kuplungasszisztens és a nyomatékhatároló révén mindig biztonságos lehet a teljesítményleadás, és a pilóta is kevésbé fárad.

Hűen a CL-stílushoz, a 2-1 rendszerű kipufogórendszer ikerdobjai magasra kerültek és mély, pulzáló hangon duruzsolnak.

Eredeti Honda Kiegészítők széles választéka

A segédvázat úgy alakították ki, hogy a díszítőelemek és a puhafalú oldaltáskák könnyedén felszerelhetőek legyenek, ugyanakkor a 38 literes túradoboznak is jusson hely. Az extrák listáján ott szerepel például az alapváltozatnál 30 mm-rel magasabb, barna kárpittal bevont, fekete cérnával, dupla öltéssorokkal varrt ülés (magas vásárlóknak), és számos olyan stíluselem, mint a polipropilén rajtszámtábla, a szélvédő, a kézvédő vagy a magas sárvédő. Használati értéke egyebek mellett markolatfűtéssel, töltőaljzattal és hátsó rugóstagvédő burkolattal növelhető.

Hogy könnyebb legyen a választás, három csomagot állítottak össze:

  • ADVENTURE CSOMAG
    • Kézvédő, magasra emelt sárvédő, hátsó rugóstagborítás, ralistílusú lábtartók.
  • TRAVEL CSOMAG
    • Puha nyeregtáska, fűthető markolat, 12 V-os töltőaljzat, állítható fékkar, üzemanyagtartály-védő matrica
  • STYLE CSOMAG
    • Fényszórókeret, fényszórókeret-matrica, kerékmatrica (felnicsík), hátsó oldalidom, matrica a hátsó oldalidomra, magasított nyereg.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük