loader image
HírekKoncepcióPickupToyota

Játékszer felnőtteknek: Tonka játékautó a Toyota Hiluxból

A Toyota új egyéniséggel ruházta fel az elnyűhetetlen, szegmense értékesítéseit hazánkban is toronymagasan vezető Hiluxot, életnagyságú Tonka játékautóvá alakítva a pickupot, sosem látott módon egyesítve ezzel a két világhírű márka imázsát. A Hilux Tonka tanulmányt a Toyota Autsztrália készítette el arról megemlékezve, hogy a magas építésű off-road modell az ország legkelendőbb autójának bizonyult 2016-ban.

A tanulmány színre lépése egybeesik a Toyota rövidfilm-sorozatának bemutatásával, amelyben egy Hilux fej-fej mellett halad egy apró, rádió-távirányítású Tamiya autómodellel, és minden epizódban különféle off-road és egyéb helyszíneken versengenek egymással. Az új koncepcióautót a Toyota Ausztrália gyártástervező és fejlesztő részlegének szakemberei tervezték, építették és tesztelték. Nicolas Hogios vezető terméktervező szerint az volt a céljuk, hogy a Hilux Tonka Concept extrém stílusa és képességei egyaránt megragadják a gyerekek és a felnőttek képzeletét.

Hoztunk egy Tonkát a homokozóból, aztán tetőtől talpig, az orrától a platója végéig újra feltaláltuk a Hiluxot. Az ötletet tényleg a Tonka adta, amivel a gyerekeink játszanak az udvaron. Ezt szem előtt tartva olyan képességekkel ruháztuk fel a Hiluxot, hogy képes legyen átgázolni a sziklákon, és a legdurvább terepen is helyt álljon. Mindez elég látványosan bizonyította, hogy az itteni csapat mennyire élvezi a szórakozást, és milyen fogékonyak az új ötletekre; nem beszélve arról, hogy mennyire lelkesen feszegetik a határokat. (Nicolas Hogios vezető terméktervező, Toyota Ausztrália)

A drámai megjelenésű fekete-sárga fényezés egy csúcskategóriás Hiluxot takar: egy duplakabinos SR5 változatot, amit erős, 2,8 literes turbódízel motor hajt. A látványosan átalakítás azzal kezdődött, hogy 150 mm-rel növelték az autó hasmagasságát. A nagy teljesítményű futóművet 35 colos abroncsokkal egészítették ki, így a Hilux Tonka Concept olyan terepeknek is nekigyürkőzhet, amelyek biztosan kifognának a hagyományos off-roadereken. Az átalakítás nem zavarja a jármű biztonsági rendszereinek működését.

A motorháztető karbonszálas burkolatán látványos légbeömlőt alakítottak ki. A gallytörő rácson és a tetőrudakon elhelyezett, nagy teljesítményű LED-lámpák éjszaka fényárba borítják a terepet, s az autó fontos részegységeit 6 mm vastag alumínium elemek védik a kemény ütésektől. A kabin mögött egy légterelővel egybeépített új, karbonszálakkal burkolt rekeszfal látható, ami nem kézzel, hanem egy hevederrel nyílik. A plató mozgatható csőkeretéhez minden rakomány – így a tartalék gázolajos kanna is – stabilan hozzárögzíthető, az extrém terepezéshez szükséges felszerelés pedig tárolódobozokban kapott helyet. Az autó felszereltségének része a poroltó, a fejsze, a lapát és a különleges emelő is. Bár a Hilux Tonka Concept sosem lesz látható a márkakereskedésekben, mégis jól érzékelteti, mire képes egy csapat mérnök és formatervező, amikor összedugják a fejüket.

Concept
Kár, hogy soha nem lesz látható a márkakereskedésekben…

A Tonka Concept műszaki adatai

A tanulmányautó alapját a csúcskivitelű 2,8 literes négyhengeres turbódízel erőforrással szerelt Toyota Hilux 4×4 Double Cab SR5 modell adja.

Összehasonlító adatok (Hilux Tonka Concept ⦁ Hilux SR5)
  • Hosszúság: 5400 mm ⦁ 5330 mm
  • Szélesség: 2180 mm ⦁ 1855 mm
  • Magasság: 2050 mm ⦁ 1815 mm
  • Végáttétel: 4,05:1 ⦁ 3,909:1
  • Menetkész tömeg: 2400 kg ⦁ 2075kg
  • Első terepszög: 35 fok ⦁ 31 fok
  • Hátsó terepszög: 30 fok ⦁ 26 fok
  • Szabad hasmagasság: 429 mm ⦁ 279 mm
  • Első nyomtáv: 1785 mm ⦁ 1535 mm
  • Hátsó nyomtáv: 1800 mm ⦁ 1550 mm
  • Keréktárcsák: 17 x 8,5 colos Method NV könnyűfém ötvözet ⦁ 18 colos könnyűfém ötvözet
  • Abroncsok: 35 x 12.5 colos Toyo Open Country M/T-R ⦁ 265/60 közúti
  • Első fékek: Tárcsa ⦁ Tárcsa
  • Hátsó fékek: Tárcsa ⦁ Dob
  • Rögzítőfék: Elektronikus ⦁ Mechanikus
A Tonka Concept további műszaki adatai
  • 4WD portáltengely: kerékagyra szerelt fordulatszámcsökkentő áttétel a Marks 4WD Adaptors-tól
  • Felfüggesztés: nagy teherbírású rugók és szabályozható, külső tartályos lengéscsillapítók a King Springs-től
  • Gallytörő rács: acél, légzsák-kompatibilis, nem gátolja a szükséges hűtési teljesítményt
  • Felületvédelem: acélborítással védett, integrált LED világítás
  • Kartervédő: 6 mm könnyűfém ötvözet első kiegészítő nyúlvánnyal. Védi az olajteknőt és az első segédvázat, lézervágású, TIG hegesztésű
  • Integrált szellőzőnyílások a motor és az első differenciálmű hűtésére
  • Motorházfedél: a szénszálas héj könnyebb, mint az eredeti acél motorházfedél
  • Első és hátsó légáteresztő nyílások: kiemelkedő központi „power bulge”
  • Tetőelem: Nagyteljesítményű LED off-road fények és  frisslevegő-bevezetés az utasok számára
  • Küszöbvédő elemek: a csöves szerkezet megóvja a karosszériát és a futóművet
  • Hátfal: szénszálas héj, két légátvezető nyílás, integrált légterelő, kioldószíj
  • Plató: eltávolítható csővázas szerkezet, gázolaj kannák, terepmentő felszerelés tárolására szolgáló dobozok, tűzoltó készülék, balta, ásó és emelő
  • Fényezés: egyedi „Sun Fusion” sárga szín

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük