loader image
HondaTesztek

Civic Sport Plus: 5 nap kompromisszummentes szerelem

Mikor először megláttam az autót, hogy mit is fogok közel egy hétig vezetni, nagyon lelkes lettem. Odagurult hozzám a Honda Civic Sport Plus, a maga méltóságteljes méreteivel és igen dögös kinézetével… rögtön tudtam, hogy remek hetet fogunk együtt tölteni. 

Honda Civic Sport Plus 1.5

Az időjárás nem igazán kedvezett a tesztnek, egész héten szakadt az eső, de nagyon kíváncsi voltam, hogy mire képes a 1.5 VTEC turbómotor a maga 182 lóerejével. Ez a kisebb ménes, amit belepakoltak az autóba, remek lehetőségekkel kecsegtetett.

Mikor beültem, azt sem tudtam hol vagyok. Gyönyörű, letisztult formák, mindenféle gombok, fűthető, elektromosan állítható vezetőülés, tükrök, navigáció, rengeteg információ, meg egy roppant türelmetlen autós mögöttem, aki miatt nem tudtam sem kiélvezni rendesen az első pillanatokat, sem megismerkedni a hirtelen ölembe pottyant lehetőségekkel.

Oké, indulok már na. A motor diszkrét, de kellemesen duruzsol, a 6 fokozatú kéziváltó tűpontos, rövid úton megtalálja a megfelelő fokozatokat és a könyöklővel együtt nagyon kényelmes.

Elengedem a másik autót, hadd menjen, én pedig kicsit félrehúzódom, hogy legalább az ülést meg a tükröket beállítsam. Az üléssel sokáig sakkoztam, mire megtaláltam a számomra elfogadható pozíciót. Nagyon aprólékosan állítható, de valahogy mégis megkínlódtam vele, ami nem biztos, hogy az autó hibája, inkább a saját anatómiai felépítésemre tippelek. Aztán a kormányállítással együtt ez is tökéletes lett végül.

Kívülről

Kívülről a Honda Civic Sport Plus gyönyörű és elképesztően sportos. Az előző modellhez képest kapott egy kis ráncfelvarrást, nem vitték túlzásba, de mindenképpen jót tett a fizimiskájának. Az alapszériás mélyre húzott ledes fényszórók, az egységes ködlámpák, a fekete hűtőrács és a jól kivehető X vonal kifejezetten vonzó külsőt kölcsönöz az autónak.

Oldalról is szemet gyönyörködtetőek a szépen ívelt vonalak és domborulatok, a 17 colos fekete alufelni és a cápauszony antenna (mondjuk a rádióvétel nem volt mindig tökéletes). Bár 5 ajtós, de nem kicsi autó a maga 4518 mm hosszával és 2,7 méteres tengelytávjával. Ekkora külső méretekhez igen figyelemreméltó belső tér tartozik. Elől és hátul is kényelmes lábtér, és egy nagy, jól pakolható, 420 literes csomagtartó is van. Innen nézve családi autónak is megállja a helyét, főleg, ha a családfő szereti a sportos vezetési stílust.

Hátulról nekem kicsit űrautó érzetet kelt, de a középre pozícionált dupla kipufogó nem hagy semmilyen kétséget maga után.

Belülről

Belülről annyi gomb van benne, hogy bevallom nem nyomkodtam végig. Olyan szinten lekötött a vezetési élmény, hogy nem foglalkoztam túl sokat velük. A bőrkormány fogása nagyon kellemes, innen vezérelhetjük az adaptív tempomatot, a sávtartó automatikát, a telefont, az audiórendszert és az infotainment rendszert is. Középen találjuk a hatalmas központi kijelzőt egy csomó funkcióval és a vezeték nélküli telefontöltőt is.

Az autót a SENSING® csomag teszi egyedülállóan biztonságossá, amely minden modellváltozathoz alapáron jár. Az Ütközésmérsékelő Fékrendszert, az Adaptív Sebességrögzítőt, a sávelhagyásra Figyelmeztető Rendszert, a Sávtartó-asszisztens Rendszer, valamint a Közúti Jelzőtáblákat Felismerő Rendszert egyaránt magában foglalja.

A Honda Civic ötajtós változatának csúcsa, a Sport Plus méltó a nevére. A négyhengeres, 182 lovas, 240 nm nyomatékú, benzines turbómotor nem kérdez, hanem törvényt hoz. Egyesben egy kicsit még gondolkozik mielőtt bekapcsol a turbó, de kettestől felfelé úgy húz, mint az álom, ahogy azt egy ilyen géptől elvárja az ember. Mivel kis össztömegű, rendkívül jó fogyasztású (5,6 l/100 km NEDC), roppant dinamikus járgányról van szó, így nagyon kellemes vele akár a városban is közlekedni, de az autópályán nyújtott teljesítményét is csak dicsérni tudom, nagyobb sebességnél is kifejezetten csöndes maradt.

Az alacsony súlypont, az elöl-hátul független, de kifejezetten stabil futómű fokozza a vezetési élményt, főleg a kanyarokban. Telepakolták mindenféle biztonsági felszereléssel, így hát eső ide eső oda, csak elmentünk vele egyet a hegyekbe kirándulni, mert ezt ennél az autónál kár lett volna kihagyni. Hát a Honda Civic Sport Plusz erre született! Olyan stabil a kanyarokban, hogy szinte lehetetlen megcsúsztatni. Az erő, a dinamika, a stabilitás és az elektronika olyan kombinációját sikerült ebbe a kocsiba belepakolni és olyan harmóniában vannak egymással, hogy számomra pár nap alatt egy kompromisszummentes szerelem lett.

Bármikor lecserélném rá a saját autómat, így bevallom kicsit vonakodva vittem vissza a márkakereskedőhöz. Ár-érték arányban nagyszerű autó, aki szereti a sportos vezetési stílust, annak kifejezetten csak ajánlati tudom, nem fog benne csalódni!

Honda Civic Sport Plus 1.5 VTEC TURBO, 6MT – néhány technikai adat
  • Hengerűrtartalom: 1498 cm³
  • Teljesítmény: 182 LE (134 kW)
  • Váltómű: 6 fokozatú, manuális
  • Üzemanyag: benzin
  • Üzemanyag-fogyasztás (vegyes): 6,1 l/100 km (WLTP); 5,6 l/100 km (NEDC)
  • CO₂-kibocsátás: 139 g/km (WLTP); 128 g/km (NEDC)
  • Környezetvédelmi besorolás: EURO 6

Honda Civic Sport Plus induló ár: 8 869 000 Ft

Tesztautó ára

Honda Civic Sport Plus 1.5 VTEC TURBO, 6MT: 9 098 600 Ft

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük