loader image
HírekMazda

Debütál a Mazda3 és a G-vectoring

A Japánban már rendelhető 2017-es Mazda3-ban debütál első alkalommal a G-vectoring szabályzás. A Mazda legnagyobb darabszámban eladott modellje új dízel-technológiát, aktív biztonsági rendszereket és továbbfejlesztett belső teret kap.

Mazda3

Japánban július 15-től rendelhető a 2017-es Mazda3 (Japánban Mazda Axela), számos frissített és új rendszerrel. Mint mindegyik új-generációs Mazda, a gyár a frissített Mazda3-at is a vezetőt központba helyező filozófia mentén fejlesztette tovább, különös figyelemmel a vezető és az utasok szokásaira, és azon részletekre, amelyek növelik az elégedettség érzését az autóban. A sportos kompaktban ismét tapasztalható lesz egy jó adag „Jinba Ittai” (ló és lovas egysége), melyet a márkaikon MX-5-ben már megszokhattunk – ez a tervezőelv egyre inkább áthatja az összes Mazda-modellt.

G-vectoring

A 2017-es Mazda3-ban jelenik meg először a G-vectoring szabályozás. A Mazda új SKYACTIV-Menetdinamikai rendszerei közül ez az első, mely az élvezetesebb vezetés érdekében integráltan kezeli és ellenőrzi a motor nyomatékát, a váltót, a futóművet és a karosszériára ható erőket. A G-vectoring szabályzás úgy változtatja a motor nyomatékát, hogy közben optimalizálja az egyes kerekekre jutó terhelést, ezáltal a vezetés pontosabbá, a haladás kiegyensúlyozottabbá válik, legyenek bármilyenek a vezetési körülmények.

G-vectoring
A Mazda3-ban debütál a G-vectoring szabályzás

A szoftveres rendszer – mely így nem növeli az autó súlyát – a motor nyomatékát a kormánymozdulatok alapján befolyásolja, és ellenőrzése alatt tartja az oldal- és hosszirányú gyorsító és lassító erőket, hogy optimális terhelést érjen el az összes keréken. Az autó viselkedése ezáltal jobban megfelel a vezető szándékainak, csökken a nem tudatos kormánymozdulatok száma, a vezető kevésbé fárad el. Az autóra ható erők harmonizálásával pedig a G-vectoring szabályzás növeli a kényelemérzetet és csökkenti a karosszéria „kilengéseit” kanyargós, csúszós úton vagy vészfékezési manővernél. A G-vectoring rendszerrel a továbbiakban más Mazda-modellekben is találkozhatunk majd.

Csendesebb dízel

A Mazda legújabb kompaktjának dízelmotoros változatai nagy precizitású feltöltő-szabályzót kaptak, így az autó reakciója még közvetlenebb gyorsításkor. A dízelmotor „kopogó” hangját is tovább csökkentették három kritikus frekvenciasávban (természetes hangfrekvencia kontroll). Mostantól a dízel modellek természetes zajcsökkentő eszközzel rendelkeznek.

Fejlesztések

A 2017-es Mazda3 dizájnján alig változtattak, belső tere viszont több kényelmet kínál, vezetéstámogató rendszerei még könnyebbé teszik a vezetést. Head-up kijelzője színes ikonokat használ, melyek segítségével a vezető gyorsabban olvashatja le a szükséges információkat, anélkül, hogy figyelmét el kellene fordítania az útról. A multi-funkciós kormány ergonómiája javult, aktív baleset megelőzési rendszerének részévé vált a továbbfejlesztett városi fékasszisztens, melynek első lézerét kamerás érzékelőre cserélték. Ezáltal tágabb sebesség-tartományban észleli a 2017-es Mazda3 előtt haladó autókat és a véletlenül útra lépő gyalogosokat is. A modell a Mazda6-ból már ismerős adaptív LED-fényszórókat kapott, melyek nem tükröződnek, így jobb éjszakai látást biztosítanak. A fényszórók azon LED-sora, mely elvakítaná a szembejövő forgalmat, automatikusan lekapcsol.

A 2017-es Mazda3 még ebben az évben megérkezik a magyar piacra, a hajtáslánc-választék nem változik a korábbiakhoz képest.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük