loader image
FordSportÚjdonságok

Új V8-as motorral jön az új Ford Mustang

Bemutatkozott az új Ford Mustang. A sportkupé teljesen újratervezett digitális műszerfalat, fejlett, új V8-as motort és markánsabb stílusú külsőt kapott. Megszületett minden idők legélvezetesebben vezethető Mustang modellje.

Ford Mustang

A Mustang vonzerejét mi sem bizonyítja jobban, mint hogy a modellt immár 58 éve gyártják megszakítás nélkül. Eddig több mint 10 millió talált gazdára belőle! Az autó már filmek, tévéműsorok, videoklipek és számítógépes játékok ezreiben szerepelt, és máig a legtöbb lájkot begyűjtő jármű a Facebookon.

Az emberek tehát megszerették a Mustangot. Olyannyira, hogy a legutóbbi modell 2014-es bemutatása óta minden évben a Mustang nyerte el a világ legkelendőbb sportkupéja címet.

Az új Ford Mustang

A kupé és kabrió karosszériával kapható Mustang új szintre emeli a sportosság fogalmát, amiben nemcsak tovább tökéletesített hardveres és szoftveres megoldásai segítenek, hanem az új Gen IV 5.0 V8-as motor is, amely még készségesebb gázreakciókkal és még nagyobb teljesítménnyel röpíti az autót.

A vadonatúj Mustang GT új szívórendszert kapott, kettős légbeömlővel és dupla fojtószelepház-kialakítással, ami minimumra csökkenti a szívási veszteséget, és nagyobb levegő tömegáramot garantál.

Az akár hat interaktív és személyre szabható üzemmód optimális teljesítményt kínál számos vezetési helyzetben: a Normál, Sport, Csúszós út, Gyorsulás, Versenypálya és Egyéni beállításokban számos lehetséges profil biztosítja, hogy az autós mindig olyan gépet élvezhessen, ami a saját elvárásainak megfelelően működik. Egy-egy üzemmód kiválasztásakor a digitális műszerfalon életre kel egy nagy felbontású grafika.

A minden eddiginél készségesebb kormányreakciókról olyan megoldások gondoskodnak, mint a kormánykerék és a gumiabroncsok közti még közvetlenebb kapcsolat, vagy a gyorsabb kormányáttétel, ami tovább javítja az új autó kanyardinamikáját.

GT változat

A GT változatban alapáras az a funkció, ami (a manuális sebességváltós kivitelekben) a kuplung kinyomásakor magasan tartja a motor fordulatszámát. Ezzel fenntartja a nyomatékcsúcsot, hogy minden idők leginkább versenypályára termett Mustangja a lehető legjobb teljesítményt nyújthassa.

A GT vásárlói választhatnak a Ford tízfokozatú automata váltója és egy hatfokozatú manuális sebességváltó között. Az alapáras Performance csomagnak része a 19 colos könnyűfém keréktárcsa, a sportos hangolású, jobb tapadást nyújtó részlegesen önzáró differenciálmű, a 19 colos Brembo fékrendszer és az Aktív Szelepes Kipufogó, amellyel a motorhang a mindenkori vezetési helyzethez igazítható. Az opcionális MagneRide® aktív felfüggesztés másodpercenként ezerszer ellenőrzi a körülményeket, és elektronikusan vezérelt folyadékáramlással állítja be az útviszonyokhoz legjobban illő csillapítási erőt.

Vezetőközpontú, interaktív digitális élmény

A hetedik generációs Mustang ikonikus vonalvezetésű karosszériája a modell eddigi legfejlettebb technológiájú, vezetőközpontú cockpitjét rejti, ami egyszerre foglalja magában a múltat, a jelent és a jövőt.

A leglátványosabb változás, hogy elhagyták a Mustang tradicionális „kettős szemöldökvonalú” felső műszerfal-kialakítását. Ezzel helyet adtak egy szinte áramló, üvegbevonatú, nyitott középső résznek, ahol rengeteg technológia összpontosul.

Az új, vaskosabb, alul lapított karimájú kormánykerék mögött egy 12,4 colos digitális műszeregység látható, amelynek különböző dizájnjai egyéni ízlés szerint állíthatók be. Itt jelennek meg az új, személyre szabható, és a kiválasztott üzemmódtól függően változó műszerek.

Ez a digitális műszeregység egy közös üvegborítás mögött szinte egybeolvad a 13,2 colos SYNC 4 központi képernyővel, amit a vezető felé fordítottak. A kijelzők ergonomikus elrendezésének köszönhetően a vizuális jelzések könnyen leolvashatók, a kezelőszervek könnyen elérhetők. Az összhatás pedig interaktív digitális élményt teremt.

A Mustang teljes egészében személyre szabható műszeregysége és belső hangulatvilágítása rézszínű, sötét tónusú fényekkel köszönti az utasokat. Hasonló stílusban, mint a Mustang Mach-E SUV. Minden részlet egyénileg is beállítható. A műszerek és a kabin világításának színeit az autós maga választhatja ki, a műszeregység megjelenése pedig a kiválasztott üzemmódhoz igazodik. Az egyéni hangolású üzemmódok kiválasztásakor az autó beállításai vizuálisan is megjelennek a központi kijelzőn. Ebben a videojátékokban használt Unreal Engine 3D szoftver segít, ami valós idejű leképzéseket készít. A jármű beállításai az interaktív érintőképernyőn módosíthatók, és a grafika elhúzásával az autó virtuálisan elforgatható.

Az új generációs Mustang minden eddiginél vezetőbarátabb utasterében a friss hatású belső felületkidolgozásokat kifejezetten a márka számára tervezték. Az üléseket bőrrel kárpitozták, a műszerfal és az ajtók kapcsolópanelei lágy tapintású műanyagból készültek, a kormánykereket bőr borítja.

A magasabb felszereltségű modellváltozatok vásárlói kiválaszthatják, milyen színű varrás díszítse a kormánykereket, kérhetnek egyedi perforált mintát a középkonzolon átívelő kárpitra. Mindezt harmonikusan egészíti ki a biztonsági övek hasonló színű, aszimmetrikus csíkozása.

Konnektivitás

A középkonzolban helyet kaphat egy vezeték nélküli telefontöltő rekesz is. Ez tágasabb lett, mert több funkciót helyeztek át innen az érintőképernyőre.

A Ford legújabb SYNC 4 rendszere teljesen kompatibilis az Apple CarPlay és az Android Auto funkciókkal. Ezeken keresztül zökkenőmentesen kezelhető a FordPass alkalmazás. A tisztán elektromos hajtású Mustang Mach-E SUV-hoz hasonlóan a vadonatúj Ford Mustangban is rendelkezésre állnak a vezeték nélküli Ford Power-Up frissítések.

A tető első pereméhez beépített USB portok kényelmes megoldást kínálnak a menetrögzítő kamera csatlakoztatásához. Így nem okoznak kellemetlenséget a kabinban tekergőző vezetékek.

A legmodernebb, kristálytiszta hangzást kínáló B&O rendszer 7 12 hangszóróból és egy mélynyomóból áll, és mindezt a Ford Elektronikus Hangzásjavítás technológiája egészíti ki, ami az élvezetes motorhangot közvetlenül az utastérbe sugározza.

Markánsabb dizájn, időtlen Mustang-elemekkel és több személyre szabási lehetőséggel

A hetedik modellgeneráció dizájnja is a modell múltjából táplálkozik. A formavilág viszont modernebb, dinamikusabb lett, így a Mustang még több korosztály számára lesz vonzó.

A jellegzetes, hármas osztású gépháztető mélyre húzott, vízszintes „szemöldökvonala” alatt új LED fényszórók láthatók. Ez hatásosabb megjelenést kölcsönöz a ’60-as évek dizájnját idéző orr-résznek, és optimális védelmet nyújt a gyalogosok számára. Az ereszkedő tetővonal, a rajtnál térdelő futókra emlékeztető kiállás és a rövidebbre vett hátsó túlnyúlás is az első modellgenerációt idézi.

Az autó hátsó részén egy új, éles vonalakkal határolt, jellegzetesen háromosztatú hátsó világítás kapott helyet. A még kiegyensúlyozottabb aerodinamikai teljesítmény érdekében a hátsó diffúzort is áttervezték.

A Mustang történetében először mindegyik modellváltozat saját orr-résszel készül, hogy minden vásárló kiválaszthassa az egyéniségéhez legjobban passzoló látványvilágot. A legfontosabb Mustang-kivitel, a GT hűtőrácsán nagyobbak a nyílások, hogy több levegő áramoljon a motortérbe. Ez a megoldás már első pillantásra egyértelművé teszi az autó erejét és teljesítményét. A légellenállás is tovább javult a gépháztető új légbeömlői és az első légterelő szoknya áttervezésével.

A Mustang kabrió változata maximális szabadságérzetet kínál. A teljes egészében bélelt és szigetelt vászontetőt egyetlen gombnyomással lehet nyitni-zárni. A kompakt tetőkialakításnak és a független hátsó futóműnek köszönhetően a csomagtér olyan tágas, hogy akár két golftáska is elfér benne.

A gépháztetőt felnyitva új motorburkolatot látunk, valamint egy feketére festett rugótorony-merevítő rudat. A vezetékkötegek, az üzemanyag- és fékvezetékek gondos elrendezése kifejezetten esztétikus látvánnyá varázsolja a Mustang lüktető szívét. Amikor a vezető az autó felé közelít, animált üdvözlő fények és Mustang-specifikus üdvözlő képernyők villannak fel.

Az új Ford Mustang 12 színváltozatban rendelhető meg. Ezek közt három új árnyalat is található: a Blue Amber, a Vapor Blue és a Yellow Splash. A vásárló választhat a fekete és vörös Brembo féknyergek közül (mindegyiket Mustang embléma díszíti). Két új formavilágú 19 colos könnyűfém keréktárcsa is megjelenik a kínálatban.

Több biztonsági rendszer, több technológia

A Mustang Mach-E SUV-hoz hasonlóan az új kupét és kabriót is felszerelték a Ford új generációs vezetéssegítő rendszereivel, köztük a Sebességkorlátozás Felismeréssel, a Stop & Go funkcióval kiegészített Intelligens Adaptív Sebességtartó Automatikával, a Sávközép Asszisztenssel, a Kikerülő Kormányzási Asszisztenssel és a Tolatási Fékasszisztenssel. További fontos technológia még az Aktív Kátyúmérséklés. Ez folyamatosan ellenőrzi a futóművet, a karosszériát, a kormány- és fékparancsokat, és ennek megfelelően szabályozza a futómű reakcióit. Az Ellopott Jármű Szolgáltatás (a lopás esetén 24 órában működő FordPass 6 funkció) szintén új a Mustang kínálatában.

Az autósok a FordPass alkalmazással folyamatos kapcsolatban állhatnak Mustangjukkal. Olyan távvezérléses szolgáltatásokkal, mint a jármű távoli beindítása és leállítása, az ajtók nyitása-zárása, a beindítás idejének előre beállítása, a jármű megkeresése és a műszaki állapot ellenőrzése. A FordPass alkalmazás fontos járműinformációkat közvetít a tulajdonosnak. Ilyenek például az üzemanyag és a motorolaj szintje, a szerviztörténet és a garanciával kapcsolatos adatok.

Az új Mustang Dark Horse páratlan versenypálya-képességeket kínál

Az új Ford Mustang GT-vel egy időben mutatkozik be a Mustang Dark Horse változat is. Ez látványosan testesíti meg az autó versenypálya-képességeit, emellett pedig remek alapot kínál a márka motorsport-ambícióihoz.

A hetedik generációs Mustang sportosságára, dinamikus formavilágára építkezve a Dark Horse sorozat olyan precíziós tervezéssel készült, amelynek fókuszában a versenypálya-használat állt.

Ennek a Mustangnak a szíve a vadonatúj Gen IV V8 blokk nagyobb teljesítményű változata új vezérműtengelyekkel, egyedi Dark Horse tuninggal és dupla fojtószelepház-kialakítással, ami kétszer annyi friss levegőt juttat a motorba. A Dark Horse alapáron egy különleges hatfokozatú TREMEC manuális sebességváltóval készül (exkluzív, 3D nyomtatással készített titán váltógombbal), vagy a Ford tízfokozatú automatájával, ami a kormánykerék váltófüleivel is kapcsolható.

Dark Horse: Performance csomag

Ugyancsak alapáras a Performance csomag is, ami kimagasló képességekkel ruházza fel az autót. Olyan megoldásokkal, mint a kiegészítő motorolaj-hűtő, a váltóolaj-hűtő (az automata sebességváltóhoz), az egyedi kialakítású és kisebb tömegű radiátor, az erősebb és strapabíróbb hűtőventilátorok, illetve a hátsó tengely hűtése. A szériában kínált Torsen részlegesen önzáró differenciálmű optimális tapadást biztosít a jobb gyorsítás és a kiegyensúlyozott ívmenet érdekében.

A csomagnak a különleges futóműtuning is része, nagyobb hátsó stabilizátorrudakkal, nagy teljesítményű első lengéscsillapítókkal, 19 colos, hatdugattyús Brembo első fékekkel és nagyobb féktárcsákkal, rugótorony-merevítéssel, hátsó K-merevítővel, nagyobb hátsó kerekekkel (19 x 9 col elöl és 19 x 9,5 col hátul), valamint Pirelli P Zero PZ4 gumiabroncsokkal. Mindezt alapáron kínált MagneRide® futómű egészíti ki, ami országúton és versenypályán egyaránt optimális teljesítményt nyújt.

A versenypályán új technológiát honosít meg az elektronikus szabályozású drift fék, ami biztosítja, hogy a hátsókerékhajtású Mustang szabadon driftelhessen. Maga a fékkar mind látványában, mind funkciójában megegyezik a hagyományos, mechanikus kézifékkarral. A Performance Elektronikus Parkolófék remek megoldás a kezdők számára, hogy megtanulják és gyakorolhassák a driftelést. Ugyanakkor versenykész rendszerként szolgál a profi pilóták számára.

A Mustang Dark Horse számos vizuális megkülönböztető elemet is kapott. Ezek látványosan kihangsúlyozzák az autó vezető szerepét a hetedik modellgenerációban, egyúttal pedig versenypálya-képességeit is fokozzák.

Dark Horse: vizuális megkülönböztetés

A sötétített LED fényszórókat keretező, erőteljes árnyékoló grafika jól illik a csillogó feketére fényezett hűtőrácshoz, a trapéz alakú „orrlyukakhoz” és a lökhárító újratervezett alsó részéhez. A mélyebbre engedett oldalsó légterelő szoknyák, az egyedi, versenyautós diffúzor, a sötétített, négyszögletes kipufogóvégek is azt hangsúlyozzák, hogy az autó pályaversenyzésre született.

A hagyományos Mustang emblémákat az új Dark Horse logó helyettesíti az első sárvédőkön, a csomagtérajtón és a küszöbökön. A hűtőmaszkon pedig a vadló-figura Dark Tarnish árnyalatú eloxált változata látható. Az utastérben egyedi Dark Horse emblémák kerültek a Mustang logó helyére a műszerfalon és a digitális kijelzőkön. Minden autó saját alvázszámot kap.

Kizárólag a Mustang Dark Horse kínálatában jelenik meg a Blue Amber metálfényezés. A hűvös, sötét árnyalat fény hatására melegen csillog, utánozhatatlan megjelenést kölcsönözve az egyébként is különleges autónak. A tetőre és a motorháztetőre ragasztott vagy festett grafikák sokféle színben, stílusban rendelhetők meg.

Az opcionális Appearance csomag sötét Notorious Blue színű Brembo féknyergeket kínál, amelyeken világosabb Grabber Blue árnyalatban látható az embléma.

A vaskosabb és alul lapított karimájú kormánykeréken eloxált ezüstszínű váltókarok találhatók, valamint egy hüvelykujjal elérhető üzemmódváltó kapcsoló. A volánt Indigo Blue színű varrás díszíti, és a karima belső részét velúr bőr borítja. Mögöttük látható a 12,4 colos digitális műszeregység, személyre szabható kijelzővel és a választott üzemmódhoz illő műszerekkel.

Az ajtók, az ülések, a váltószoknya és a középkonzol kárpitozását kék cérnával varrták. A látványt fokozzák a kék színű biztonsági övek. A Dark Horse Appearance csomag mindezt különlegesen perforált Deep Indigo Blue ülésekkel egészíti ki.

A többi Mustangból ismerős ezüstszín helyett csillogó, sötét Black Alley metálfényezést kapnak a kapcsolópanelek és a levegőbefúvók. A hatfokozatú TREMEC manuális sebességváltóval szerelt Dark Horse modellek cockpitjének központi eleme az eloxált kék színű titán váltókar, ami megakadályozza a melegedést.

A Dark Horse utasterében a legújabb B&O 7 hangrendszer szól 12 hangszóróval és egy mélynyomóval.

A Dark Horse vezeti a Mustang visszatérését a globális motorsportba

A Mustangok a Dark Horse-nak köszönhetően térnek vissza az olyan versenysorozatokba, mint a GT3, a GT4 és a NASCAR.

A Dark Horse S változat a közúti, sorozatgyártású Dark Horse modell lecsupaszított versenygép-kivitele. Az autóból minden olyan alkatrészt és kárpitozást kiszereltek, ami nem létfontosságú. Az utasteret egy FIA-szabványú bukókeret merevíti, és biztonsági hálók, versenyülések és gyorscsatlakozós versenykormány kerültek az autóba. A versenypályán elvárt biztonságról többek közt elektromos leválasztó rendszer és tűzoltó rendszer gondoskodik.

A Ford visszatér a gyári támogatású GT3 sorozatba egy vadonatúj Mustang GT3 IMSA versenygéppel, ami szintén megvásárolható lesz. A kezdést a 2024-es Daytona 24 órás futamra időzíti a márka. A Ford Performance és a Multimatic közös munkájával épített Ford Mustang GT3-ast egy 5,4 literes V8-as motor hajtja.

A 2023-as évadban egy új Mustang GT4 is bemutatkozik majd. Ez szintén elérhető lesz a globális GT4 géposztályokban az IMSA, az SRO és a FIA GT bajnokságokban. A Mustang új változata is bemutatkozik az Ausztrál Supercars versenysorozatban. A következő években pedig új tervezésű modellek jelennek meg a NASCAR Kupán és az NHRA Factory X géposztályban.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük