Teszt: Infiniti Q30 – előkelő rokonság
Az Infinitinél is felismerték, hogy szükség van egy kompaktra, hogy a márka ismertebbé váljon Európában. Semmit nem bíztak a véletlenre, a Q30 igen előkelő rokonsággal büszkélkedhet.
Nálunk járt: Infiniti Q30 1,5 D MT
Azt azért nem mondanám, hogy kívülről kifejezetten látszana, hogy az Infiniti prémium kompaktja bizony a Mercedes-Benz A osztály műszaki alapjaira épült. A rokonság a beltérben már sokkal inkább tetten érhető, egyrészt elég sok mindent találunk benne, ami az A Merciben is ott van, másrészt viszont nagyon ízléses. A prémium érzést a minőségi kárpitok és a kifejezetten jó hangszigetelés tovább fokozzák.
Egy, a japán presztízsmárka és az európai prémium gyártó együttműködéséből született autó már önmagában sem lehet rossz, ehhez tesztautónk esetén hozzájött még a kiváló 1,5 literes Renault dízelmotor, a Nissan–Renault szövetségnek köszönhetően…
Az úton kiválóan viselkedett, simán elég a rugalmas kis dízel a majdnem másfél tonnás kasztni mozgatásához.
Természetesen tele van pakolva az elvárható kényelmi és biztonsági szolgáltatásokkal, de engem megleptek azzal, hogy alapáron nem adaptív a tempomat. Ezt azóta is furcsállom, bár az autó megítélését nem nagyon befolyásolja.
Az Infiniti Q30 nagyon elegáns, valahogy finomabb a konkurrens európai prémium kompakt autóknál, a tesztelt 1,5 literes dízellel csendesebb és takarékosabb, és éppen a márka kevésbé általános volta miatt exkluzívabb is.
Infiniti Q30 1,5 D MT
- Motor: dízel
- Hengerűrtartalom: 1461 cm³
- Seb.váltó: manuális (6 fok.)
- Nyomaték: 260 Nm
- Teljesítmény: 109 LE (80 kW)
- Gyári fogyasztás: 4,1 l/100 km
- Tesztfogyasztás: 5,4 l/100 km