loader image
TesztekToyotaZöld

Toyota Corolla 2.0 Hybrid Dynamic Force: tényleg

Kezdhetném kissé modorosan, hogy alkalmam nyílt tesztelni a hibrid Toyota Corollát, de pontosabb a Toyota Corolla 2.0 Hybrid Dynamic Force teszt. Részben azért, mert tényleg kétféle hibridhajtással elérhető a Corolla, és a kétliteres benzinessel szerelt verziót hajthattam pár napig. De leginkább tényleg a Hybrid Dynamic Force megnevezésen van a hangsúly. Nem véletlenül.

A Toyota Corolla

12. generációjához érkezett a megbízhatóságtól az eladási adatokig számos „leg”-et elérő modell, anélkül, hogy bármelyik évjárat különösebben lázba hozott volna. A hiba természetesen nem az autóban, sokkal inkább bennem keresendő. Már kamaszként sem rajongtam a szedánokért, és később sem éreztem soha, hogy szeretnék egy ilyen formájú autót. A megjelenő egyéb kasztniváltozatok sem tereltek a modell felé, de még az sem, amikor rendre a megbízhatósági listák élén végzett. Németországban. Mindenhol. Racionális érvek mentén nem lehet szeretni egy autót, nem pálcát törve azok felett, akiknek ez sikerül, persze.

Teszteltem is kombi Corollát, ami már tulajdonképpen jól nézett ki, és persze praktikusság terén is rendben volt. Utóbbit készséggel elismerve sem gyakorolt rám különösebb hatást. Idén tavasszal, egy Toyota-seregszemlén viszont már kénytelen voltam bevallani magamnak, hogy a Corolla szép lett. A lépcsőshátú is, a kombi még inkább. A ferdehátú pedig egészen vagányra sikerült.

Toyota Corolla Hatchback 2.0 Hybrid Dynamic Force

A tesztautót megpillantva, újra csak az ugrott be róla, hogy tényleg vagány gép lett. De, hogy mennyire így van ez, az vezetés közben derült ki igazán. Ok, kimondom: élmény vezetni! Igen, egy Toyota Corollát. Egy hibrid Toyota Corollát. És akkor hagyjuk is, hogy melyik változat kinek ajánlott, még megbántanék valakit. Akinek kombira van szüksége, nyilván nem vesz szedánt, és aki egy lépcsőshátúval szeretné képviselni a céget vagy önmagát, nem dönt egy ferdehátú mellett. De ha egyszerűen szeretsz autót vezetni – és nem kell gyakran 3-4 felnőtt utast, illetve 4-5 felnőtt bőröndöt magaddal vinned –, akkor jó szívvel ajánlom a tesztelt verziót. Tudom, hibrid. De micsoda hibrid!

Adj egy kompakt autóhoz 180 lóerőt, elronthatatlan receptnek tűnik. A hajtáslánc persze ízlés kérdése, gondolhatnád úgy is, hogy a hibrid nem neked való, de tévednél. A kétliteres Hybrid Dynamic Force e-CVT elképesztően jó kombináció. Tényleg mindent kihoz a gépből. Mindent is.

Elnézést mindenkitől, akinek a méret a lényeg. De ha az érdekel, hogy mekkora a csomagtartó vagy éppen a lábtér a hátsó üléseknél, akkor nem ez a neked való verzió. Akkor a legközelebbi Toyota-szalonban érdemes nyitogatni ámuldozva a Corolla Touring Sports (népi nevén kombi) csomagtérajtóját. A Hatchback csomagtere nyilván jóval kisebb, a hibrid változaté még annál is, hiszen fennebb került a padló. Ember, nézd a jó oldalát! Nem kell akkorát hajolni. Az is tény, hogy a hátul ülők nem utaznak olyan kényelmesen, mint a Sedanban. De most komolyan. Számít ez, amikor elöl sportülések vannak, jól szól a hangrendszer, az autó pedig nagyon megy? Nyilván számíthat, de akkor ne az ötajtóst válaszd.

Vezetési élmény

Tudom, közhely, de mégis ez a legkifejezőbb. Egyszerűen élmény vezetni az erősebb hibriddel szerelt ferdehátú Corollát. A gyártó oldalán a kisebbik, 1,8-as benzinmotorral szerelt, 122 lovas hibrid verziót illetik a takarékos, míg a tesztautónkat a dinamikus jelzővel. És valóban, utóbbi nagyon találó. Sőt, még egy kicsit visszafogottnak is érzem, a megtapasztalt örömautózáshoz képest. Azért van itt egy probléma. Nagyjából 1500 km-t tettünk meg a 180 lóerős hibriddel. 5,2 literes átlagfogyasztással! Ha ez nem takarékos, akkor mi az?!

A visszafogott fogyasztás jogos elvárás egy hibriddel szemben, de a menetteljesítmény esetünkben olyan ráadás, amiért le a kalappal a Hybrid Dynamic Force e-CVT előtt. Tényleg nem tudom (még), hogy ez a kombó hogyan mozgatja a nagyobb kasztnit, azaz a Touring Sportot, de az ötajtóst nagyon. Talán a legbeszédesebb ezzel kapcsolatban az, hogy úgy emlegetek itt örömautózást, vezetési élményt és hasonlókat, hogy egyszer sem kapcsoltam sport módba. Komolyan. Van ilyen kapcsoló. És én nem használtam. És anélkül is meglepett, hogy milyen lendületesen gyorsul. Ráadásul a TNGA-platformnak köszönhetően jobban „ül” az autó, így még inkább garantált a boldogság a kanyarokban. Mindenhol. Jó gép lett, tényleg. Mostantól tehát a Toyota Corolla rajta van a listán. A tesztelt változatban feltétlenül.

Toyota Corolla Hatchback 2.0 Hybrid Dynamic Force e-CVT
  • Motor: benzin-elektromos hibrid
  • Hengerűrtartalom: 1987 cm³
  • Sebességváltó: fokozatmentes automata
  • Nyomaték (benzinmotor): 190 Nm
  • Teljesítmény:
    • benzinmotor: 153 LE (112 kW)
    • teljes hibrid rendszer: 180 LE (132 kW)
  • Gyorsulás 100 km/h-ra: 7,9 s
  • Gyári vegyes fogyasztás: 4,7–5,6 l/100 km (terheléstől függően)
  • Tesztfogyasztás: 5,2 l/100 km
  • Toyota Corolla Hatchback induló ár
    1.2 Turbo 114 LE 6 sebességes kézi váltó, Active:
    5 900 000 Ft.
  • Tesztelt verzió ára
    Toyota Corolla Hatchback 2.0 Hybrid Dynamic Force e-CVT, Selection:
    10 180 000 Ft.

Czire Attila

Évek óta tesztelek autókat. Nem annyira szakmai, mint inkább felhasználói szemmel nézve, láttatva.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük